I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Another day in paradise

Kategori:

Sanndröm
 
Natten till idag drömde jag att jag och fröken L sprang runt i butiken för att kolla priser. Inga fungerande kassor och arga kunder hägrade. Vi var svettiga och mådde illa.
Imorse när jag kom till jobbet fungerade fortfarande inte kassorna. Så det var en sanndröm. Nu vet jag inte om L mådde illa men det gjorde jag. Flåset är ju så fruktansvärt nära nu för tiden och svettig blev jag. Slängde av mig huvtröjan och lät magen sticka fram under den för trånga pikén. Orkade inte bry mig.
Tur att det var rätt lugnt på förmiddagen för en kassa kom igång på eftermiddagen när kunderna kom. Den stora rushen efter en shopping på bolaget inför helgen.
 
Spa
 
Imorgon är en sådan där pappersfixardag till a-kassan, söka jobb och göra allt jag inte hunnit med dag. Men när det är klart ska jag ta hand om mig själv. Måla naglarna, raka benen, lägga anstiktsmask, färga brynen.. Så skönt. Så ska syster få hjälpa mig slinga håret också. Nu är det en sån där mellanfärg. Halvgul efter en blekning men på väg mot mig själv och blondinlivet igen. Lova mig att stoppa mig innan jag färgar det orange/rött igen! Den om någon är inte min färg.
 
BuffBuff

Sex dagar kvar till det stora beskedet om det är som det ska där inne. Jobbigt. Jag vill kunna släppa loss glädjen nu. Eller sorgen. Att inte veta är en plåga. Kan inte njuta när jag inte vet. För stort kontrollbehov eller behov av att veta fakta. Jag tar aldrig ut en vinst i förskott. Aldrig. Älskade bebis, jag önskar att du mår bra och är frisk.
 
Svin utan värde

Men åh. D visade just en video med en kille som släpar en hund i svansen till en kant. Han slänger ner hunden många meter ner på backen och när den bryter sina ben ylar den hjälplöst. Jag vill inte se sånt där. För det sätter igång farliga saker i min hjärna. Tortyrtankar. Sådana där svin förtjänar att plågas till döds på samma sätt som de plågar andra varelser. Jävla avskum. Som pedofiler och våldtäktsmän. Jag är gärna den som utför tortyen. Hur fan kan man vara värd att få leva efter att ha gjort så mot en annan levande människa. Eller djur. Enligt mig är de inte värda livet efter en sådan handling. Det finns människor som är goda som blir sjuka och dör men dessa svin får leva kvar. Jag får inte ihop ekvationen. Alls.
 
Dags att försöka sluta tänka ett tag nu och vila. Men den här hjärnan tar sällan paus. Sov gott.
Puss&Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: