I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Snygg-lördag

Kategori:

Tar hand om mig

Dagen skulle börja med en promenad med Jea men regnvädret lockade ingen av oss att gå ut. Hoppas snön regnar bort nu! Är glad att det regnar och inte snöar.
Jea kom över till mitt stökiga hem. Längtar att få börja om! Med stil och inredning. Maj månad blir en månad full med rensa ur, sälja, slänga och packa. Endast det som vi verkligen vill ha och behöver ska med. Ska jobba på att få D att tänka så med.

Hur skönt är det inte att peela ansiktet, lägga mask och sedan smörja in sig med återfuktande. Äntligen har jag ögonbryn igen. Nyfärgade och nyplockade. Även naglarna fick sig en make-over med knall rosa förutom ringfingrarna som är knallorange istället. Jag har sett att ungdomarna har så, då är jag säkert up-to-date nu. ;)
 
Power pink och Coral reef.
 
Raka benen

Nu har jag precis ätit lunch, gårdagens ost- och skinkpaj med tomat. Vad gott det blev! Jag kan bara jag vill. Synd att jag inte vill mer. Haha. Men ska faktiskt göra grönsakssoppa och hallon- och blåbärspaj idag också. Har fått något ryck nu när jag är matfixerad och fri att äta på vad jag vill. Once in a lifetime. Eller så blir det en gång till, det vet man aldrig. Två barn önskar jag mig. Eller tre.
Sen är det bara att laga på åt barnet förstås. Så den får en nyttig och hälsosam grund i sin lilla kropp. Det fick jag och det ska jag föra vidare. Tror inte att jag åt en pizza förrän jag runt tio. Macdonalds fanns ju inte heller förrän jag var typ 12. Som tur var. Mina föräldrar rökte inte när jag var liten. Så vill jag också bli.
Ska ge mig på att raka benen nu. Inte lika enkelt som när man inte är gravid. Man är så klumpig nu. Mer än vanligt. Tyngdpunkten är flyttad och det tar väl en stund att vänja sig. Fy fan vad kroppsbehåringen och naglarna växer snabbt nu! Är helt fjunig på runda magen! Tur att jag är blond. Hehe. No offense. Ser ut som en albinoapa! Haha!
 
Make up

Efter duschen blir det till att omsorgsfullt lägga en make up, välja ut en av mina nya outfits och bara känna mig snygg. Ska testa på det där med att sota ögonen men jag tycker att det är svårt. Blir att se ut som en tvättbjörn när jag har försökt. Men men, bara att träna på. Och imorn ska håret få sig en omgång men blekmedel. Min bästa hårfärg är snart min igen! :D
 
Kunde inte gå hem utan denna sköna t-shirt.
 

Ha en toppenlördag! Puss&Kram E
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: