I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Sommaren är så nära

Kategori:

Här sitter jag och livsnjuter. Till vänster har jag köksfönstret där jag ser björkarna och gräset växa och frodas. Solen lyser och det är en ganska ljummen kväll tycker jag. Allt som behövdes var en natts regn och värme på det för att naturen skulle komma igång. Grannarna grillar och några har den första festen på altanen.
 
Till höger om mig står en skål med jordgubbar och ett urdrucket glas rosévin. Tänk att de går att få fram den där speciella rosésmaken efter att alkoholen är borttagen. Häftigt. Det känns som att det kan bli många jordgubbar ätna och många glas rosé druckna i vår och sommar. Bara jag får ordning på den nya balkongen så ska jag bosätta mig därute. Eller oss rättare sagt.
 
Carljung Rosé från Coop Forum
 
Jag är ju fortfarande ett vandrande bo och ska så vara i några månader till. Magen växer och växer. Hur stor kommer jag inte bli. Massa vätska har jag redan samlat på mig. Så pass att fötterna inte får plats i mina vanliga skor längre. Men det var inget farligt eller så. Har fått hjälp med ryggen igår av en kiropraktor vid namn Hanna Brus. Hon var klockren för min kropp. Tacksam för hjälpen!
 
Den lilla krabaten där inne börjar kännas mer och mer. Som en väldigt livlig fisk. Men det är fortfarande så pass svagt så jag tvekar på mig själv om det är hon eller något annat som händer där inne.
Det värsta efter foglossning på klaga-sidan måste vara vikten. Svårt att acceptera att gå upp så här efter allt jag har kämpat bort innan jag blev gravid. Var liksom inte nere på min målvikt ens. Hade visserligen bara 5kg kvar men ändå. Den enda motion jag klarat av förutom att stå och gå på jobbet tills nu är mina promenader. Har absolut ingen lust att vara stenhård med kosten nu heller. Jag tänker på att stoppa i mig nyttigheter, frukt och grönt, det räcker liksom.
Jaja, bara att börja om med att kämpa mig tillbaka mot målvikten när tösen är ute.
 
Nu ska jag vänta in älsklingen och göra mat åt honom som kämpar med att jobba extra för oss.
 
Ha en fin kväll alla! Puss&Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: