I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Tankar en regnig måndag

Kategori:

Lycklig på en måndag
Bästa måndagen är en ledig sådan. Det njuter jag av idag. Trots att det pappersarbete jag sköt upp i fredags ska tas itu med idag. Men det känns mer rätt. Jobba hemma på en måndag. Med privata saker, helt okej.
När jag tittat färdigt på Mästarnas mästare ska jag sätta igång och medan jag tittar på det programmet så passar jag på att skriva av mig.
 
Mitt tandkött mår inte bra av graviditeten. Det blöder och är svullet på olika ställen från dag till dag. Gillar det inte! Smaken av blod har aldrig varit så motbjudande som nu. Kräks nästan när jag känner smaken och lukten för den delen. Inte som Bella där inte som halsade i sig för bebisens skull, hihi.
Men ryggen är det värsta. Nu gör hela ryggen ont, speciellt mellan skuldrorna. Igår sov jag bort smärtan. Men jag kan ju inte sova hela dagarna. Det är okej på mornarna när jag vaknar. Sen börjar det göra ont precis ovanför rumpan när jag sitter, nästan som om jag domnar bort fast ont. Står jag upp så är det svanken och ischiasnerven som spökar. Till slut så går det upp mellan skuldrorna och upp till nacken.
 
Jag försöker hitta en ställning där det inte gör ont, för att vila från smärtan men jag har inte hittat någon ännu. Bara när jag sover. Hann aldrig ringa bm i fredags, ska göra det nu.
 
Rädsla
Om två dagar är det dags för ultraljudskontroll. Vad snabbt tiden går trots allt. Jag har börjat vela om att få veta kön eller inte. Men först och främst är det enda som betyder något om bebisen lever och mår bra eller inte. Tänk om det har stannat av som sist. Då dör jag. Igen. Jag såg livet i v 7 eller vad det var men det kan ju ha hänt vad som helst sedan dess. Hatar att inte kunna ha kontroll! Att vara gravid är ingen höjdare för ett kontrollfreak. Bästa lärdomen men puh vad jobbigt att leva i ovisshet varje dag i nio månader, typ. Bara det tar enorm energi.
 
Men att vara gravid räknas inte som ett sjukdomstillstånd eller tillfälligt ur funktion-tillstånd. Ne då, det är att vara precis som vanligt. Bullshit!
Jag är då fan inte alls som jag brukar och har hälften av min kapacitet kvar till mig själv.
 
Kanske ett bad kan lindra smärtan i ryggen
 
Men nu så. Nu är det dags för annat. Ha det gott!
Puss&Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: