I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Gör något!!!

Kategori:

Ljus, marschaller, kort... Människor överväldigade med sorg lagom till jul. Nej, jag fattar inte. Varför eller hur det kan hända.
Tänker på hans familj, vänner och anhöriga... Smärta, ilska, tårar... Det är sjukt. Infekterat.

Åkte förbi stället där hans 21-åriga liv togs ifrån honom. Vilka ord ska jag använda för att beskriva hur olustigt det kändes?

- Gör Något!!!

Det är så fruktansvärt galet vridet att jag bara vill skrika!

Nu vet jag absolut ingenting om personen som valde att ta någons liv. jag säger "valde" därför att i min värld har man alltid ett val. Undar hur det är i hans värld? Någonting säger mig att varningsklockor säkert har ringt förr. Tecken i hans beteende som det har blundats för eller inte vetat hur man skulle kunna göra något åt. Hur ung var han? 19? Inte vuxen i mina ögon.

Det måste finnas ett sätt att stoppa detta våld.



Tillbaka till mig.

I kväll ska jag på seans. Ska bli så spännande att se om det finns någon på andra sidan som vill säga mig något idag. Hoppas ju alltid på morfar... men har en känsla av det finns en annan person som har något på hjärtat. =)

Snart kommer fröken C hit med sallad innan vi ska åka på kvällens äventyr. Kan jag få det bättre? Nope.

Vi var på bio igår, jag, min älskling och systeryster. Guldkompassen. En film som passar mig alldeles utmärkt! Med själadjur, stoft och häxor. Stora isbjörnar man kunde rida på! Coolt coolt. Vill osså!
När kommer Narnia... Suck. Måste vänta så länge.


"Han är din riddare, din kung med fyra bägare, han har allt. Han kommer kriga för dig, finnas vid din sida. Han tar fram ditt bästa. Håll dig till honom. Han älskar dig. Det är det ulitmata. Det finns inget bättre. Det här är Allt du drömt om"


Ja, jag är lycklig.

Love on ya

MissE

Kommentarer


Kommentera inlägget här: