I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Bad day?

Kategori:

Klev upp 03.40. Mitt i natten. För att åka till jobbet. Miss Svenzone disslike. Dagen blev rätt bra ändå. Så ska inte klaga på det. Förutom att jag körde i mörker och inte såg vägen så bra. Vinglade och skrek till emellanåt så mina medpassagerare vaknade upp.

Hem och lagade mat åt mig o A. Pasta åt mitt italienska humör. Hehe. Körde iväg A på hans ärenden. Stackarn fick byta däck på min bil. Pyspunka eller så. Kuk. Måste köpa vinterdäck med dubb. Typ nu.

Maratonsamtal med fröken M. Uppdatering om helgen vilket tog fram Svenzone igen. Min egen Dr.Phil. Det är M det. =)

Vilket var vilket nu igen? Självförtroende och självkänsla? Dom samarbetar nämligen inte så bra idag...
Känner mig som en blek valross ungefär. Inte särskilt porrigt. Gamla känslor dyker upp när jag vill vara bra. Sånna där att man inte duger alls. Ful och tjock. Såg mig på kort här om dagen, fetare än någonsin. Men gör jag nåt åt det? Nej, lat. Eller mentalt störd.

Det spelar liksom ingen roll att någon säger att jag är normal. Jag vill inte vara normal. Jag vill vara bäst. Så som jag tycker att jag är bäst. Vilket just idag är helt orimligt. Sjuka krav på mig själv idag. Sjuka tankar om mig själv idag. Hatar sånna dagar när man inte gillar någonting med sig själv.

När jag tänker efter så tror jag inte jag skulle bli gladare på insidan om jag vägde -30 kg, hade sillisar, löshår och åmade runt på tv, halvnaken. Men just idag är det sånna tankar som rör sig i huvudet. Att det skulle pigga upp självförtroendet eller självkänslan, blandar ihop dom där. Jag hatar när jag gör mig till offer för dessa funderingar. Undrar exakt vad som gör att jag får dessa flashbacks. Där är ju lösningen på problemet.

Jaja, vad är väl en bal på slottet...

Det blir bättre imorn, kan jag svära på.

Nu ska jag klänga lite på A. Glömma bort det här. Kramar löser det mesta.

Kisses E


I'm a lilly made of glass
be gentle

Kommentarer

  • Mallan säger:

    Du är det finaste jag vet iaf. Även om det inte hjälper :) I know the feeling. Men efter regn kommer sol! Kiss.

    2007-11-08 | 15:18:57
    Bloggadress: http://malleballefikonskalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här: