I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Vänder blad

Kategori:

Ett nytt kapitel håller på att växa fram i mitt liv. Kommit fram till ett vägskäl där jag kunde välja på att fortsätta gå i samma spår eller ta den okända vägen, där allt jag ser är främmande.
Valde den okända vägen och njuter av min nyvunna kraft. Kapar av det som är gammalt och känns utslitet. Med andra ord sånt jag gått och tänkt på, analyserat men inte gjort nåt åt. Konfronterar dom i min närhet direkt när det är nåt som jag fastnar på.

Sätter ner foten framför personer som tror att dom kan kontrollera mig. Glöm det. jag bestämmer över mitt liv och det jag gör.

Vilket en kille fick för sig senast i lördags. Började trakassera mig med sms och samtal var och varannan timme för att kolla vad jag hade för mig. Hallå! Vi har pratat i några minuter! Han kände inte mig för fem öre. Vill man lära känna mig får man ta det som det kommer liksom. Inte tvinga fram nåt. Sa till honom inom 24h att det inte alls var uppskattat. Då bekräftade han mina aningar om honom genom att bryta kontakten för att jag var velig!! Velig med vad?! Kallade mig hans sötnos, som om vi inlett nåt slags förhållande på 1minut. Idioti! Att börja med att kalla mig sin sötnos, det första man gör, är enbart avtändande och avskräckande!! Plus massa tecken på svartsjuka, för att jag har många vänner av det motsatta könet. Jag betackar mig all kontakt inklusive vänskap med den killen!



Fick prata av mig idag med Fröken C också. Hon ville höra min Big-historia. Vi hade jobbat klart redan klockan tolv här i stan så vi följde med D och hjälpte han hitta en schysst jacka. Den hittades. Var som gjord för honom! Så stilig han blir! =)
Mot fiket med C! =)
Hon ska göra en läggning på mig! Shit, vad spännande!

Kom fram till att jag måste styra upp ett möte med Big för att få ett riktigt avslut. Vill gå vidare helt och för att kunna det måste jag få några svar så jag kan klippa banden med honom. Avslut/Avsked är jävligt viktiga att få med människor man älskat, just för att slippa grubbla. Grubblerierna tar för mycket onödig energi som jag skulle kunna lägga på mig själv eller en ny person att älska. =)

Så där. Nu ska jag ringa F-jäntan och ta en kopp kaffe.



Ser fram emot;
filmkväll
tillfälle att använda min nya klänning
harmonimässa på lördag
dejt med fröken L o F-jäntan på onsdag
o allt annat kul man kan ta för sig av i livet! =)


Pussokrampåer! miss E

Kommentarer

  • Mallan säger:

    Tack för igår själv, lilla bejbi. Vet inte många som står ut med mig i tolv timmar i streck, haha! <3 Du bevisar ditt nya starkare jag om och om igen. Miza so proud of you! Kissikissi.

    2007-09-17 | 21:15:46
    Bloggadress: http://malleballefikonskalle.blogg.se/
  • Makaom säger:

    A very nice site keep it up. Regards

    2008-05-16 | 08:57:33
    Bloggadress: http://makaom.blog.ca

Kommentera inlägget här: