I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Vackraste vackraste

Kategori:

Sitter här i mina ullsockor och får snällt låna nätverkskabeln på hotell Mysoxen. Tack tjejen i receptionen!! Har juh inget vettigt för mig än att sitta och klottra ner några tankar.

Kommer från det vackraste av det vackraste stället med utsikt över fjällen. Klarblå himmel och skinande vintersol. Söromsjön i Funäsdalen är det redan is på och skoterfolket var i farten. Vilken skön väg att åka på ner till Sveg. Så jävla schysst omgivning. Skulle lätt kunna bo här om jag fick med mig några nära och kära och hade ett skojsigt kneg att betala räkningarna med.

Tack E-B för att du körde oss igår. Såg inte många meter framför mig så det var tur att inte jag satt bakom ratten. Mörker, snörök och halka. Det absolut jävla bästa vädret att åka 25-30 mil i. Skitjobb. Offra livet för några meningslösa siffror. Nej, du där uppe, hör du mina böner om ett nytt, inspirerande arbete.

Vilken härlig helg jag har haft sen då. Först date med Fröken L och lilla Signe. Mums. Ler stort. Sen kupolen och en minidate med fröken C. Snabbuppdatering på stående fot. Såg en snattare också. Jag och mina polisögon. Hem, möblerade om och kladdade med fingerfärg och schabloner. Va fint jag kan göra! Go Buddah. Ler.

Lördagen var full med träning, mat och sen tid för kyrkan. Gustafs kyrka. En ung herr Daniel hade ordnat konsert. Kors i taket vad bra det var! 327 människor besökte kyrkan för att se hans verk. Det är tjockt med respekt. Händerna upp för dig, D. Du är grym. Supertack för maten efteråt osså.

Längtar hem som en idiot. Till mitt ommöblerade rum, med massa ljus och någon kopp black chai. Min nya favoritdryck. Två små skedar med socker. Vitt socker. En skvätt röd mjölk. Prova själva om ni inte tror mig. Man får en sån här skön känsla i kroppen som pricken över iet. Hehe.

Nu blev jag fruktansvärt röksugen. Men det är juh bara tisdag och så..

Min mobil är så tråkigt tyst jämt när jag önskar mig sällskap. På hotellet. Förut ringde de fan jämt. Eller smsades.

För övrigt mår jag bra. Stark igen. Tills månen dyker upp......

Kommentarer


Kommentera inlägget här: