I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Happy Birthday

Kategori:

Systeryster!!!

Efter mitt samtal igår åkte jag hem till MsJ och hennes fästman. Ler. Fästman... Vilket ord egentligen.
I alla fall så gick vi en sväng i storm på markanden. Solen lyckades inte riktigt värma igenom de kalla vindarna. Shoppade en sån där rökelsehållare. Så folk slipper fråga vad jag har i blommorna... Ler. Tror blommorna mår bra av det dock, dom är grönare än någonsin. Busflin.
Och så blev det lakrits. Så klart! Salt lakrits. Annars får det vara. Ett annat av mina beroenden. Vet fler i "flocken" som har det beroendet...

Höll J krampaktigt i armen. Sådana där bilar överallt! Jobbigt. Särskilt när man ser ut som ett jävla troll i håret! Det får vara vilket väder som helst, utom storm. Det är det värsta jag vet.

Fikade en snabbis med fästmannen och hans vän MrJ innan vi drog till Curb. Gissa vilken kepa det blev. En svart Independent med röd text. Bekant? Något. Valde exakt en sådan till... en gammal flamma en gång i tiden. Fråga MrLillJ vad det betyder... Sneflin.

Hem, plockade och donade tills jag tyckte det såg bra ut. Annars kan jag inte slappna av riktigt. Inte på en fredag.
Tog kapsylen av min Red stripe och njöt. Läste över 200 sidor. Igen. Känner mig som en äkta bokmal. Asgarv. Har inget liv förutom böcker. Hahaha!
Jo då, var inte oroliga. Skämtar ofta på min egen bekostnad.

"Prägling. Den man har präglats för, det är den tjej ser när man blundar. Det hjälper inte att man försöker tänka på någon annan. Det är ändå just den tjej man ser först som man är menad för. Henne är man vad som helst för. Vän, "bror", pojkvän... det hon behöver. Henne offrar man sitt liv för om det behövs.
Så går det till i vargpojkarnas värld när dom hittar rätt partner..."

Edward och Jacob har en deal. Jake har fått låna Bella en sväng så hon får känna att hon lever. Äventyr!
Lyckliga Bella. Edward är ju den typ man helst tillbringar tid med i hans stora säng eller uppe i träden under månskenet medan Jake ger henne den del av livet som ger lyckorus. Och värme...

Mitt och Daddys samtal i hans trädgård idag:

- Här brukar jag ligga och fundera ibland.
- Jaha.
- Med huvudet på den där kudden. Den är skitig för jag är... skitig när jag ligger här.
Asgarv.
- Okej.
- Men ibland lägger jag mig åt andra hållet för att få en annan vy.
Asgarv.
- Som jag gjorde imorse på min balkong, sa jag. Satt mig i den vanliga stolen. Men bytte efter en minut för att få se åt andra hållet en sväng.
ASgarv.
- Ja just. Omväxling förnöjer.

Har skrattat så mycket idag så jag har ont i magen igen! Med farmor, pappa, syrran och resten av familjen.

Förstår verkligen inte finsk/svenska. Men å andra sidan förstod jag inte vad dom sa i Lima heller när jag var där och jobbade här om dagen... Det lät som norska istället.
Dalmål. Det förstår jag. Big smile.

Nej ni. Nu ska jag hemåt igen.

Ha en sjukt bra kväll.

Så-hård-kram-så-ni-inte-kan-andasE

Kommentarer

  • Ola Hammarström säger:

    Stripade en Volvo C30 häromdagen, synd jag inte har körkort, annars hade jag "lånat" den och cruisat runt efter twilight-babes ;)

    2009-04-18 | 21:58:25
    Bloggadress: http://gnu.modemnet.se/
  • Me säger:

    Wow!!!! Det hade ja gjort, lätt! :)

    2009-04-19 | 21:18:55

Kommentera inlägget här: