I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Inget särskilt

Kategori:

Vad är det med mig och bilhändelser egentligen?? Satt mig i bilen, vred upp volymen och började köra hemåt. Hamnade bakom en bil med släp. Vad händer? Bilen framför tappar släpet!! Så klart. Men mina reflexer jag inte visste att jag hade, kom till användning. Kraftigt. Hann väja, bromsa och styra åt ett annat håll. Hjärtat i halsgropen!! Mina händer darrade ett tag efter det.

Lagade mat idag för andra gången på... länge. Korvstroganoff. Åt som den varg som bor i mig. Måste varit hungrigare än jag trodde.

Läste det sista 5 sidorna och storgrät. Har gråtit flera gånger idag, när minnen från det förflutna har överraskat mig. Vridit runt kniven.

Sov på soffan ett tag. Drömde underliga drömmar. Vaknade och bestämde mig för bita ihop.

Satte mig vid köksbordet med korten ett tag. Det funkade riktigt bra faktiskt.

Syrran ringde. Mer maaat. Ler. Passade på att byta ut boken till den tredje i serien också.

Fick ett oväntat samtal. Kinderna blev röda. Tur att han inte såg mig! Förvånad över min egen reaktion.

"Jacob finns där när hon behöver det"

Hej då för ett tag.

VarmaKramarE

Kommentarer


Kommentera inlägget här: