I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Sammanträffande

Kategori:

Läste väl cirka 200 sidor igår. Det går inte att sluta. Nu har Vargpojkar entrat boken också. Ska Bella ha en vampyr eller varg? Edward/vampyr är juh oemotståndlig. Men Jacob/varg finns vid hennes sida när hon vill och behöver det. Svårt det där...

Lade boken åt sidan med tvång runt 00.00. Skulle trots allt upp klockan 03.50. Jättekul. Inte. Kunde inte sova. Drömde om Jacob, han frågade anklagande varför jag hängde med "dom där"... Mitt i skogen var vi när han frågade mig några gånger. Vet inte vad den drömmen betyder. Det visar väl sig. Som alltid. Vaknade iskall tio minuter innan alarmet på luren ringde.

När jag kom till uppsamlingsplatsen runt halv fem imorse var jag helt ensam. Då kommer en svart bil med tre unga killar och kör upp vid mig. Dom glodde, rätt så irriterande på mig. Försökte se oberörd ut med en cigg i munnen. Men hjärtat slog några slag. Ivägen för deras bryt eller nåt kan bli obehagligt. Tänkte på väskan med jobbsakerna. Den är värd rätt mycket. Dom gav upp och åkte.

Satt på passagerarsidan och stirrade in i skogen med ganska tomma ögon under tvåtimmarsresan imorse. Såg inget mer upphetsande än ett fånigt rådjur. Jag tycker inte om sådana. Dom är rädda, skuttar fram utan att veta var dom är på väg.

Mätkte inte ens att vi körde igenom en trång bropassage förrän jag körde hem samma väg igen. Måste varit djupt inne i mina egna tankar.

Jobbade inte bredvid dom andra mycket idag. Höll mig för mig själv. Men D är Alltid uppmärksam på mitt humör och kom till undsättning. Ska få nåt slags beskydd av honom att ha med mig. Ifall jag skulle behöva någon gång. Tack, vännen.

Jäntan ringde och jag fick en chans att häva ur mig det senaste. Det spelar ingen roll varför egentligen. Jag har redan stängt av. Hittade offknappen till slut.

När vi kommit en bit på väg i skogen stod det plötsligt en långtradare på min sida vägen med fronten mot mig. Hade en Volvo närmast bakom mig och en vit skåpbil efter den. Bromsade in och försökte se om jag skulle få möte eller kunna köra om långtradaren. Fick lov att åka nära för att se. Då börjar den vita skåpbilen köra om samtidigt med högre fart än mig. Hade aldrig hunnit bromsa in i tid utan att kört rätt in i lastbilen mitt emot mig om inte Volvon hade räddat mig! Han lade sig smidigt i vägen för skåpbilen.
Ni får en puss om ni gissar min tanke... Ler.
Edward!
Visst är det sjukt!
Det blir värre. Volvon försvann utan att jag märkte det strax efter den händelsen! Jag kollar alltid i backspegeln. Vi körde i 110-120. Såg inte ens någon avfartsväg men det lär väl ha funnits någon som ledde ut  i skogen antar jag. Han måste ha svängt av jävligt fort!
Då kom det första flinet för dagen.


Det enda som jag ser fram emot idag är min bok. Och fylla på luren. Så man kan ha kontakt igen... Ler. Där kom det andra.

Har fortfarande lite grejer att ta hand om trots min 13-timmarsdag... Stön. Jag vill hem.

Ha det bra. E

Kommentarer

  • Ola Hammarström säger:

    Åh, jag fick en puss! tack! ;)



    (inte svårt att gissa den där tanken)

    2009-04-16 | 09:29:30
    Bloggadress: http://gnu.modemnet.se/
  • Me säger:

    Jag vet. Är inte så svår att läsa av va? :)

    2009-04-16 | 10:10:23
  • Ola Hammarström säger:

    Du verkar inte helt enkel att läsa för det mesta ;)

    Men just den var ju som den var :P

    2009-04-16 | 10:52:58
    Bloggadress: http://gnu.modemnet.se/

Kommentera inlägget här: