I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Tisdag i Kungsängen

Kategori:

Gick till frukostbuffén i godan ro med de där tankarna fortfarande i huvudet...
Tar det jag ska ha och går och sätter mig. Mitt gröna öga uppfattar något annat grönt... Uniform, ffs! Han sätter sig precis bakom min kollega som sitter mitt emot mig, så att jag diskret kan snegla över henns axel...
Tänkte inte på att han kunde göra likadant... Busted!
Generad 3000.

Ska hämta ännu en kaffekopp att väcka liv i min kropp med då jag känner mig väldigt iaktagen. En byggkille tittar intensivt rätt in i mina ögon. Han slår i bordskanten eftersom han inte ser vad han sätter fötterna.
Han- Generad 3000.
Jag- sneflin och höjer ena ögonbrynet.

Går ut och tar min morgonrök. Byggkillen sitter vid fönsterbordet och släpper mig inte med blicken!!
Men gud, jag måste ha choklad runt munnen! Ler.

Jobbar i en alldels för kall butik. Efter andra frysen lägger min rygg ner. Gör asont. Men är inte den som klagar i första taget. Siktar in mig på en tredje frys. Aaj som fan! Det här går inte! Vad gör Ms E, jo hon håller käften. Det blir så att även jag hamnar på en fjärde jävla skitfrys. Får ta en kort paus var femte minut. Men säger inget. Man är ju helt blåst. Varför inte bara be någon annan ta fryshelvetet??? Det gör ju fruktansvärt ont. Jag har förslitningsskador och början till diskbråck. Det kanske kan hjälpa er förstå.

Vid frukosten klockan nio, utbrister en kollega: Men du är ju helt vit i ansiktet, hur mår du??!
- Jag har ont i ryggen. Jag gjorde fyra frysar (och ni andra två eller en...) jag har ryggfel.
- Men gör det så ont? du är helt vit!
- Om jag är helt vit i ansiktet, gissa om det gör ont.... Suck.

Kämpar på men kan inte gå rakt längre utan aningen böjd framåt. Kuk också. Inte råd med sjukskrivning nu heller!

Möter en väktarkille. Stor som ett hus. Snygg. Han ler och hejar.
Jag ler och går vidare. Runt hörnet står nästa väktarkille. Tatueringar, mörk och ja... Het.
- Tja... Ler...
- Ello. Ler blygt....

Då så, då glömde vi smärtan några minuter i alla fall. Hahaha.

Jobbet går segt. Som fan. Står på samma ställe i en timme och tjugo minuter. Brukar ta sju minuter innan jag rör mig.

Lunch. Barmannen vill bjuda mig på en öl till lunch. Starköl. Får lov att tacka nej. Hahaha! Inte tillåtet att dricka alkohol på arbetstid i mitt jobb. Han tycker att mina kollegor och chef är stela. Asgarv.

Servitörskan är supertrevlig. Hon stannar vid vårt bord mycket längre än de andras... Bjuder på efterrätt, hon hämtar kaffe och kaka till bordet. Ingen annan får det serverat!! 
Vad är det som händer idag! Hehe.

Står och hänger vid bilen. Tar en rök när jobbet äntligen är klart och jag håller på att ramla ihop av konstant smärta. Tjockt varmt i solen. Vågat hår. Brillor på. 
Kommer en fetbil med två grabbar. 
- Tjena, ropar båda två i kör med rutan nervevad. 
- Tja. Gör en soldathälsning.
Tanterna undrar om jag ska stanna kvar i sthlm.. Hehe. Det kanske är den nya frisyren säger dom... 

Kanske. 

Eller min naturliga sexuella utstrålning. ASgarv. 

Men shit, syns det så väl att det var längesen!!! Hahahahahha! 

En polisbil kommer glidande. Slut på det roliga! Stannar vid mig. Så klart. En äldre man kliver ur. Glor så jag kan inte hålla mig från att göra en besvärad min åt honom!
Opassande att fråga Blå varför dom glor liksom...
- Så du har en egen rökruta, Cooptjejen? Han ser sliskig ut.
Jag höjer båda ögonbrynen och glor tillbaka. Finner inget vettigt svar på den meningslösa kommentaren.
Efter en stunds tystnad och blängande och fastnade i mina tankar så säger Jag;
- Hur var det här då, hrm, hrm.
Polismannen blir irriterad och sätter sig i bilen och åker.


Nu ska jag ta och gå ut i solen en sväng på en cigg och jaga lite mat. Blir att krubba på rummet idag. Orkar inte gå ut. Skulle behöva nåt smärtstillande dock... Kraftigt. Alvedon hjälpte inte. Been there. 
Hmm. Ge mig nåt, va fan som helst!! Nästan.

Man kan juh alltid lyssna på Warriors och ta ett djupt andetag... busflin. 

See ya. Blink, Blink right back at ya!!  

 

Kommentarer

  • Bob Malin säger:

    Usch... Det är fan inte kul o ha så ont i ryggen. Se om din doktor kan skriva ut Voltaren åt dig. Dom kan du blanda med Alvedon. Man blir lite snurrig, men bättre det än att ha ont :) Krya på dig och ragga järnet! Puss.

    2009-08-26 | 07:47:49
    Bloggadress: http://malleballefikonskalle.blogg.se/
  • Me säger:

    Ja, jag lär göra det så länge jag har det här jobbet kvar. Tyvärr. Hehe, jag raggar inte, de står pojkarna för! :) pussen

    2009-08-26 | 17:18:16

Kommentera inlägget här: