I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Filosofi

Kategori:

Om jag säger att jag inte vill höra nåt någonsin igen så betyder det just så! Är det inte tydligt nog? Du har sårat mig mer än ordets betydelse och jag har ingen som helst anledning att prata med dig. Jag är inte skyldig dig att vara trevlig och artig. Du FINNS inte i min värld längre!! DU behöver definitivt inte vara trevlig mot mig. Det enda som händer är att mitt leende försvinner och jag blir stel och kall. Tom.

Vilken seriefigur kan skrika/morra högst? Emmett kanske? För han är så jävla biffig. Men det är juh Jake med...? Så önskar jag att jag kunde låta nu i alla fall.

I varje möte med en människa så lär du dig något om dig själv. Det stämmer så otroligt bra. Hoppas att ni har förmågan att distansera er och fundera på det ett tag. Inse att världen inte kretsar runt era axlar.
Vi måste sänka egotankarna. Det blir bättre för alla.

Som till exempel att "skämmas för någon annans handlingar". Vilket slöseri med energi du kunde lagt på en bra tanke istället. Jag har inte förstått varför man skäms för andra. Det är deras val och alla är inte du. Kanske är egot där med. "Så där skulle jag aldrig göra, gör inte det du heller" Vem fan kan bestämma över andras handlingar? Leka Gud kanske? Eller i mitt fall ödet. För det är ödet och den egna viljan jag tror på.

Lev inte som andra tycker att du ska leva. Tänk själv och stå för att det du känner är rätt! Så länge du inte gör illa någon eller drabbar någon som inte vill. Men det fattar juh alla vettiga! Ler.

Mitt tal om jag vore president! President för Peace and love! Det är mitt motto. Kanske borde starta ett parti... Hehe.


Plus att jag tror att man hamnar i liknande situationer i livet tills man gör rätt val. Om och om igen.

Nej ni, slut på filosofi för dagen. Hehe.

Lacka klorna. Städa. Promenad. Njuta av friheten.

Peace out!

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Well said girl!!!

    Jävlaranamma och därmed basta :)

    2009-08-04 | 15:58:41
  • Me säger:

    Thanks! From one wise chick to another! =)

    2009-08-04 | 17:22:51

Kommentera inlägget här: