I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

1 December-prat.

Kategori:

Ska jobba på Forum i två veckor i december. Spännande med lite annat att göra! Och bra med nya erfarenheter, från butik som jag saknar.
Ska faktiskt bli riktigt kul med ombyte! Det förnöjer, som bekant.

Ett annorlunda samtal:

- Fryser du inte idag?
En kille med uppenbara annorlunda-drag kliver rätt in i min egenzon på butiken i Leksand.
- Ja, det var rätt kallt ute faktiskt.
- Har du dubbdäck nu då? Säger han och tittar så självklart och ärligt det bara går på mig.
- Ja, jag har dubbdäck.
- Vad ska du äta till lunch idag?
- Pyttipanna med rödbetor. Du då? Får du nåt gott?
Försöker hålla mig till artighetsnivå men vet att det är svårt för han att förstå.
- Guldlax, säger han stolt.
- Det lät inte dumt. Jag älskar lax. Jag ler ett varmt leende.
- Har du varit i simhallen på sistonde eller?
Jag inser att han menar den meningen som en invit.
- Jag är inte här ifrån.
- Men du kan väl simma där ändå?
Dah. Fattar jag ingenting eller? Allt är så enkelt och självklart i hans värld. Jag blir lite advensjuk. Vill också ha det enkla. Men inte på samma sätt förstås.
- Jag ska hem och städa. Du förstår jag har fått nya tapeter och jag måste städa upp efter det.
- Men ikväll då? Vilken tid slutar du?
- Jag slutar fem. Då ska jag hem och städa.
Han blir tyst några minuter. Går sakta lite bakom mig. Jag fortsätter jobba.
- Om det var längesen du simmade så tycker jag att du ska göra det sen. Han ger sig inte.
Jag svarar inte, bara tittar på han och ler väldigt diskret. Vill inte få stackarn att tro att jag ska komma men vill inte vara otrevlig heller.
Efter ett tag går han till kassan.

Jag måste kolla en grej vid entrén. Naturligtvis ska han gå ut just då.
- Tar du med dig baddräkt och nya underkläder när du ska bada då?
Jag kan inte låta bli att småskratta till. Det var mig en envis, oblyg liten kille det där!
- Tack för påminnelsen. Jag måste ha en baddräkt om jag ska bada, säger jag med betoning på måste och om.
- Bra. Hej då, säger han högt och tydligt.


Alla dessa små möten. Reminders om att allt är som det ska vara.

"wtf, joe! Have you been smoking crack, how the fuck can you think that I want you back?!?"

Låt det förflutna stanna där det hör hemma. Finns ingen mening att fortf prata om det på det viset att det hänger kvar i nuet. Det skapar bara förvirring. VILL du ha det så NU med? Saknar du det så mycket att du säger fel? Vill du ta del av mitt och de mina?

Låt mig rensa systemet nånstans. Ta inte upp ett ögonblicks tanke två veckor senare. Då har jag glömt hur jag tänkte för längesen, jag lever i nuet. Det här är min klagomur, min glädjeskrik-zon, här gör jag precis hur JAG vill. Mina lagar, mina regler gäller just här.
Försök att låta bli att ta över mig. Här också. Tack.

Jag vill ha April. Nu. Älskar dig, Daniel.
Vet du vad? Jag vill ha en bebis med dig. Då. Ler.
Det är iaf vad jag går och smygdrömmer om.. Ler. Det var nog första gången jag erkände något sånt. Heh. Tänk hur man förändras alltså. Det är inte klokt.

Varma kramar E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: