I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Börjar bli stel..

Kategori:

Sa jag till fröken C nyss.

Var juh trots allt vaken till gryningen i lördags. Med så trevligt sällskap vill man inte sova. Tack för det bröderna Bus. Ler.

Stackars F-jäntan, bli trakasserad på jobbet så där. Hehe.

Verkar ha fått nån slags skrivkoma... Eller så tänker jag för mycket som vanligt. Tänker, tänker och tänker.

Mötet gick kanon i fredags. Nu är det dax att reda ut trådarna. Han var fan skittrevlig min handledare eller vad jag ska kalla honom. Han förstod exakt hur jag tänkte, vad jag visste och vad jag är ute efter. Skönt! Att äntligen ändra på saker. Att någon är på samma plan som jag. Ska fixa lite grejer till nästa möte så ska vi fortsätta reda ut saker då.

En resa hade suttit finfint nu. Till ett lugnt och skönt ställe. Typ hyra en stuga i härjedalens skogar. Ta med god mat, rött vin och något som spelar musik. Tända massa ljus. Ta ett hett bad med massa skum. Pyssla om min kropp. Måla naglarna, är besatt av nagellack. Känner mig naken utan. Leta på en mjuk morgonrock som är så lång så den släpar i golvet. Varma sockor. Varm filt framför varm brasa. Ja, jag fryser lätt. Ingen tv, ingen mobil, ingen dator.
Käka den goda maten. Sätta mig framför brasan och sluta ögonen. Gröna ögon som lätt blir röda av några tårar. Salta tårar som rinner sakta, overkligt sakta nedför kinderna. Fastnar i mungipan. Smakar på dom med tungan.
Går till fönstret. Månen lyser upp skogen så den inte ser skrämmande ut alls. Mer lockande....

Åh, vilken skön dröm. Måste hålla fast vid den.

Men det lär väl aldrig ske.

Fyhelvete. Jobbångest. Vill inte gå dit nå mer!!!!!!! Tålamod. Jag måste ha tålamod. Snart är det dax för förändring. Kanske måste flytta till Örebro... Om det inte finns på distans, det jag vill läsa till.

Well well.

Ska ta mig en kaffekopp till hos systeryster som jag våldgästat. Sen hemöver. Tur att det inte är mer än typ 3 meter emellan. Hehe.

Ni vet var jag finnes.

Ska lämna turturduvorna ifred! Ler. Blir juh nästan lite sotis va. Ler.

Love on us.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: