I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Strömsholm

Kategori:

Var till mitt sommarställe, Strömsholms slott igår och myste lite... Ler.

Började dagen med en rejäl frukost, hämtade daddy, faster och sist men inte minst farmor och så bar resan av. Som ett gäng ungar... hehehe. Törstig, kissnödig, varmt, hungrig.
Jag är en toppenbra chaufför!

Skrattade åt kära fars kommentarer så vi kunde hamnat i diket! Ler.

Med turen på vår sida fick vi komma in i farmors och farfars hus och se hur dom haft det där. Fyra pers på, ja vad sa hon? 34 kvm? Herregud. Jag som tyckte 50 var för litet för bara mig!!
Fick höra kärlekshistorien om hur de två träffades och vad som hände.
Var till Stallen där farfar jobbade, där fanns det massa stoora hästar kan jag lova! Vi vet juh hur jag känner för hästar... Maaat! Typ. Hehe. Blink, blink.
Soldatnamn överallt. Farmor berättade om balerna som hållits där och hur soldaterna blev fulla och hade en fin flicka under armen. Har säkert varit där nån gång också... Kanske en häst gjorde illa mig, därav mina tankar om dom djuren idag... Jag vill också gå på baaal eskorterad av en man i uniform, i en mörkblå klänning. Transportfordon: Black Vanquish! Andra slags hästkrafter...

Hittade på nåt underligt vis till kyrkogården där han jordfästes, även där massa coola soldatnamn. Säger juh att jag haft med sånt att göra i mina tidigare liv.

Kände mig genast hemma på slottet. Drottningar och andra höga damer med mitt namn överallt! Ättlingar. Hehe. Den första damen hade FÅTT slottet i morgongåva av hennes man... Hallå, jag med, jag med!!!!

Blicken fastnade genast på den ultrastora tavlan "missbildad hund" som föreställde en blandning mellan varg och hund. Lupus. I have it on me. And in me... Hihi.

Fick massa deja-vú-känslor att jag varit där förut. Jättekonstigt. Inte konstigt att jag dras till dagens krigare...

Stannde och badade på vägen hem.

Elenor var hungrig var tredje timme som vanligt. Ler.

Tusen tack för den upplevelsen.

I'll be back. I promise!!

R.I.P. farfar.

LotsOfLove E

Kommentarer

  • Faster säger:

    Tidigare liv: Jag var Hedvig Eleonora gift med Karl X. Vi fick en son Karl XI som gifte sig med dig Ulrika Eleonora. Enkelt va??? Då var jag alltså din svärmor

    2009-07-02 | 16:14:28
  • Me säger:

    Ja, det var enkelt. Den tar jag lätt. Ler. Bästa svärmor någonsin!

    2009-07-02 | 19:33:37

Kommentera inlägget här: