I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

En helt vanlig morgon

Kategori:

Drömde så konstigt nu igen.

Åkte till Gustafs i mina nya skor. Till det där stället vi sladdade med bilarna. På natten var det för det var riktigt mörkt. Såg att det satt en kille där som inte såg ut att må bra. Han liksom vred sig som om han hade ont. Jag klev ur och gick fram till honom. Han tog av sig huvan och hade ett vargansikte! Stirrade på mig med gula ögon, blottade tänderna och morrade!
WTF!
Åkte till miniA och skulle få han att hjälpa mig. Men hörde MsL's röst, som jag bara inte klarar av, i huset så jag vände och åkte.
Sen vaknade jag och var smått svettig och rädd.
Hospitalet nästa? Ler blekt.


Nu har jag sovit på saken, jägarn, och kommit fram till att man visst kan vara för snäll. Tro mig, den här beskrivningen passar inte in på dig. Du kan vara lugn. Ler.
Det finns en dam på mitt jobb som är för "snäll", hon blir en martyr, ett våp i mina ögon. Hon sätter Alltid Alla andra i första hand.
Ex.
Vi käkar alltid frukost klockan 09. Om någon i gruppen inte befinner sig där när hon har satt sig vid bordet så säger hon med en röst som låter helt förstörd.
- Men gud, var är X då? Ska inte X ha nån fika? Ska jag kanske gå ut och hjälpa X?
- X har en klocka. X är vuxen. X får väl för fan fika när det passar X.
Alltså det låter som hon håller på att krevera, att det är så hemskt synd om personen som inte fått nån frukost än. Fattas det en stol så ÄR hon hellre någons stol än att låta någon fixa sin egen sittplats.

Har hon gjort nåt misstag i arbetet så ber hon om Ursäkt med hundögon. Ska förklara sig som om hon är anklagad i rätten!

Frågar man hur hon ställer sig till.. ja, vad fan som helst, så är hon tyst eller mumlar och väntar tills någon annan svarar, sen håller hon med bara.

Hon fick inte åka hem och vila här om dagen för hennes man skulle ju ha mat...??? FFS, det är inte 1950 nu. Vila om du är trött och karln är vuxen, han kan för fan fixa sin egen mat!!! Sen fick hon inte äta det hon tyckte om heller, för den maten passade inte hennes man!!! BUHU! Ät den själv, så kan han äta det han vill!!!!

Att ständigt, 24/7, offra sig för andra, fjäska, slicka röv! (ursäkta språket) blir jag fan äcklad av. Varför tycker hon inte att hon är värd någonting själv? Varför måste alla andra ha det bra men hur hon har det, det spelar visst ingen roll? Snacka om att slå på sig själv!
Det lyser om henne hur slut hon är, själsligt och kroppsligt, att alltid anpassa sig och ge upp sitt liv.
Vissa kanske gillar att ha sånna människor i sin närhet, som inte har en egen vilja, åsikt eller eget värde. Men inte jag. Finns med all säkerhet personer som utnyttjar dessa svaga offer. De är fan snäppet värre, Utnyttjarna.

Tro mig, vi försöker få henne att sätta värde på sig själv Varje jävla dag. Men ekvationen är simpel -Du kan aldrig ändra på en människa. Den måste vilja ändra sig själv, när tiden är rätt.

Detta, kära du, är att vara för "snäll".


Nu är det lite ärenden näst på dagens punkter.

Ikväll blir det "Så ska det låta" och myskläder.

PussPuss (ASgarv)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: