I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Litte lessen i ögonen

Kategori:

Väntar... Väntar... och gissa vad? Väntar.

Verkar som tiden inte räcker till?

Finns inget jag kan göra åt det.

Eller vet inte om väntar är rätta ordet. Längtar? Saknar?

Jepp, tycker lite synd om. Bara lugn, det är övergående. Ler blekt.

Kaffe. Röka.


Så länge har jag aldrig varit i en spelbutik i hela mitt liv! 45 minuter! Skulle bara hämta ut mina skor. Men avläsaren Vägrade läsa av just mitt paket... MrM kom in, han fick sitt paket på en gång. Även de andra kunderna. Men mitt, det dröjde sig kvar. Killen bakom kassan blev smått ilsken när det inte gick som han, och jag ville! Hehe. Påminde om en ung Persbrandt.
Lät som något gick sönder där bakom disken... Ler.
Till slut var han så upprörd så han tänkte följa med ut och ta en cigg. Upptaget på terminalen!
- Hur kan det vara upptaget på en terminal?!?
Förresten killen, det var Inte din första dag där. Har sett dig förut. Men det vet juh inte hon i luren förstås... Hehe.
Han fixade biffen till sist. Jag åkte hem och satte på mig skorna. Har dom på än. Ler. Bra köp!


Varför kan jag inte se på honom? Hur länge ska det vara så här? Om jag kunde bestämma skulle jag inte bli sån här...
Om jag bara inte föll. Hårdare än hårdast för hans ord! Allt skulle varit helt annorlunda nu! Bra eller inte bra? Inte fan vet jag...
Du hade rätt. Om det känns bättre så? X såg mig rätt in i djupet av mina ögon och ljög. Igen.
Varför, varför, varför ville han stampa lite extra på mig? Varför bestämde han sig för att fucka med mitt hjärta?
Vet du, X, att en gång så trodde jag faktiskt att det var magi. Jag böt ögonfärg till blå och trodde att du någonstans där inne skulle kunna älska mig.
Jag antar att jag hade fel.
Kraftigt.
Fuck it!


Ombyte av klänning till jazzbyxor, huvtröja och gympaskor. I med hörlurarna (som alltid jävlas och ramlar ur så jag flippar) och ut på promenad. Rensa.
Sen vill jag ha ett glas vin. Till min bok. Utan böcker är jag aldrig ensam.

Hur skulle jag kunna lämna bagaget om jag inte skrev?
Få inga konstiga tankar nu. Det här är min terapi. Punkt.

Hej så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: