I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Uppdatering från hotell Mysoxen, Sveg

Kategori:

Mätt och belåten.

Eller ja, mätt i alla fall. De där varma armarna hade suttit finfint nu. Snöoväder här i Sveg. Kallt och ruggigt.

Vilken konstig dag det har varit. Vaknade trött som fan. Frullen var inte alls lika god som vanligt. Höll på att somna igen innan vi ens åkte till jobbet. Man sover väl inte så bra i andra sängar antar jag? Än sin egen alltså. Sen har jag nåt svagt minne om mardrömmar..
Väl på jobbet åkte jag på väggfrysarna.. Jättekuliga. Not.
- Framåt eftermiddagen kommer en hel del snöblandat... Kan komma upp till en decimeter snö... Tack för mig, jag heter ... L........
Igen! Självklart måste vädergubben heta så! Vad annars liksom?

Letar efter min bok, som jag bara kom ihåg framsidan på och nån bokstav från titeln. Just när hoppet sjönk till botten så såg jag den! Weeiho. Äntligen.
Gick in på Bokus.se och beställde den på lunchen. Ramlade över andra intressanta titlar som "Det är slut mellan rödluvan och vargen" samt "Vargen och månen"... WTF! Nån har snott mina bokmanus, helt enkelt. Nu måste jag juh bara läsa dom och se om det finns något tecken till mig. Ler.

Bill och Sookies låt spelas på radion. Så klart. "I wanna do bad things with you." Jo, det vill jag med...

Det var celebert folk i byn idag. Nice. Ler.

Tjejen på butiken var supergullig. Frågade vad som stod på min arm/tatuering. Tyckte det va en fin tanke. Frågade om jag hade barn. Mitt svar från hjärtat:
- Nej... Jag måste väl ha en karl först. Eller ja, hitta den där rätte. Tyvärr. Annars skulle jag ha en hel bunt vid det här laget!
Hon fnittrade åt mig. Tittade på mig med samma busiga blick som jag själv känner igen. Sötnos.

Mystiska människor här på Mysoxen.. receptionisten ser precis ut som Bert!! Hahahhaha! Inte en dag över 12 typ. Kan inte börja skratta nu!! Nu satte det sig en mörk stranger mitt emot mig med sin HP.
Ett tips, byt parfym.. Gosh, vad elak jag är. Han får väl la ha vilken parfym han vill... Förlåt.

En kaffe skulle sitta fint nu!! Ska jag fråga Bert om kaffe kanske. Asgarv!!!!! Nu är det för sent, fnittrar och försöker kväva ett bubbelskratt.

Nu så.. Nu känner jag igen mig i Sveg. Pojkarna med sina bilar börjar brumma förbi på den enda stora gatan som finns. Hm, eller ja det kanske finns två då.

Hur kan jag frysa så här mycket??? VÄRM MIG!!!! Ny sjukdom på g??

Men shit. Främlingen bjuder på cappuccino, bara så där... Hjälp. Ska jag fråga om han åkt helikopter nyss, jag ska hitta dom. Gifta mig med den ena, så jag kan köpa min dyra jacka, jag blitt kär i. Asgarvar!! Nej, främlingen måste tro att jag är sinnessjuk juh!! Fast det kanske är bra , kanske jag får en whiskey nästa gång! Mohahaha!

Fan var rastlös jag är! Skriver en hel bok om mannen mitt emot mig, som jag inte vet namnet på ens. Fantasin börjar rulla. Kanske borde skriva en bok. En novell och skicka iväg.

Skönt, nu gick dom högljudda affärsmännen så det blev lite lugn och ro. Nu är det jag, främlingen och Bert kvar. Han tittar på mig och undrar säkert vad jag skrattar åt. Jag som nyss klagade på hans parfym. Sen är han så här snäll. Hahaha. Nej, måste ge mig nu.

Nu har jag babblat av mig lite i alla fall! Ler.

Hörs.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: