I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Virvelvindar

Kategori:

Vi är mitt i en virvelvind. När vi sträcker ut armarna för att fånga något vi gillar så virvlar det genst iväg till en annan del av universum. Det bara glider bort mellan fingrarna. När har stormen dragit förbi? Ska den int vara över snart? Orkar inte virvla runt mer snart..

Mr. Räserbil dök upp igår. Efter en stunds tystnad. Ler. Pratar med halva meningar så jag inte förstår budskapet. Klara, raka besked. That's what we like!

Killar är jävligt bra på att prata med halva meningar. Nu för tiden. Varför inte bara säga vad som bor på lilla hjärtat? För jag lovar att det inte är farligt. Och jag lovar att jag bara blir mer förvirrad och oförstående av halvt pratande. Ge mig en hel tårta eller ingen alls liksom!

Tänkte gå och sova 19.00 igår kväll. Helt slut. Men E räddade mig en stund med kaffe och hela meningar! Ler.

Samtal från My PirateMan lyfter Alltid upp tillvaron! Och ger mig mer magmuskler. Och längre liv. Big smile! DET är en jävligt bra förmåga juh! Blink Blink!




Så dyker en annan man upp från familjen "gubben-i-lådan"....

Heeeeeeeeeeej, liksom... Har saknat dig!!!! Vill leeeeeeeeeeeeka/hääääääääänga med dig!!!!!!!

Bella är ett stort frågetecken!

När är denna virveldans slut.



Jag ser att du går mot mig. Bland löv som dansar runt dina fötter. Virvlar där också... Det är mörkt. Det blåser. Någon försöker ta din plats. Låt han inte! Han är falsk! Han är inte den han utger sig för. Gå inte på hans försök att ta mig ifrån dig! Han vill illa. Jag ser det. Jag ropar det till dig men du hör inte! Se igenom honom! Kom till mig, du!!
Du är vacker. Bland löven. I din mössa, din rånarhalsduk, dina handskar, med din genomträngande blick. Som för en gångs skull ser rätt in i min själ. Dom där ögonen.... En hård jag-kan-inte-andas-kram. Du tar min hand. Skrattar åt den där losern som trodde han kunde ta din plats.
Du blir allvarlig, stoppar mig. Tar båda mina händer. Trollbinder mig.
- Nu är vi här igen.... Förlåt, för att jag...
- Scchy. Lägger min hand över din mun. Ord är överflödiga. Behöver dom mjukaste läpparna... ever mot mina.


.......

Kommentarer


Kommentera inlägget här: