I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Inte klar än..

Kategori:

Vänta lite nu.
Tack A för att du hjälpte mig över tröskeln. För jag inser ju nu, ju mer jag tittar på 'an att nej, nej, nej!
Va höll jag på med egentligen?
Suttit och stirrat nu ett tag och känner bara... Nej men va fan. Hur kunde jag lägga energi på den där? Inte min typ alls!
Nej, nej, nej.
Alltså.. Visst, snäll och så. Men nej. Stort NEJ. Inte för mig heller....
Ler med lite avsky i blicken. För jag fattar inte vad jag trodde.
Småskrattar till och med lite åt min egen naivitet. Trodde jag verkligen på sanning att det var mitt livs kärlek?
Neej. Klart det inte var. Usch nej. Det var visserligen länge sen nu. Men bättre sent än aldrig att komma underfund med saker. Lägga locket på och radera liksom. På ett bra sätt.

Men när jag stirrar lite på andra kort så blir det bara ja, ja, ja! Ge mig mer! Låt mig få smaka lite till! Höjer ena ögonbrynet... Men hur ska det gå till???
För när jag väl får upp en så där 10% intresseflagg så blir jag ju genast blyg och typ vägrar ta kontakt med personen. Jag vet fortfarande inte efter 28 år hur man gör? Hur flirtar man? Utan att va en fjant. Det är nog min största rädsla. Att han tycker att jag är löjlig och dum.
Alltså, inte för att det ens är i närheten av en flirt!! Men ändå. Måste ju veta. Nån gång kanske jag hamnar där och då är det bäst jag vet hur man uppför sig... Ler.

- Va dig själv...

Ja, självklart. Men på något vis måste jag ju visa att jag vill något annat än vara vän. För det är allt jag vet. Hur man blir vänner. Skitbra. Men inte på killen jag kanske nån gång om 10 år blir mer än 10% intresserad av...
Ni hör ju själva. Jag är så långt ifrån ett förhållande att jag inte ens vill säga ordet högt. Förhållande.
Ser bara en stor, röd varningsskylt (Fara, fara) och en långt där borta en grön Exit-skylt...
Ska jag vara så här livrädd resten av livet?
Ska jag aldrig våga testa igen?
Har jag blivit du?!

Nej, jag vet, man ska inte stressa fram saker. Är man inte redo så är man inte. Men jag vill inte vara som Du! Hjälp! Vilket är värst? Att inte våga slänga sig in ett förhållande (ryser) eller att inte Vilja slänga sig in ett förhållande? (gnisslar tänder)

Nånstans måste man ju ta steget längre. Det vill säga att bli allvarlig med någon. Kan liksom inte hålla på att smygdejta och säga till andra att du är min om jag inte menar det på riktigt i 20 år. Vem fan skulle gå med på det?!

Hahaha!

Tänk om han har fuckat upp mitt hjärta för all framtid!?!
Tänk om jag aldrig kommer tillåta mig själv att bli kär?!?

Fixa det då! Du har förstört mig nu får du fan fixa mig också.
Jaaa, kan jag inte få skylla allt på han.

Vem fan är "han" egentligen, tänker ni nu?

Han kanske inte ens finns....

Slutyrat. Gonatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: