I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Jag valde lyckan!

Kategori:

- Har inte tidningen kommit än? Blev en stående replik vi körde med på en butik jag jobbade på här om dagen.
- Jo, vi vill bara inte ställa ut dom i butiken så att ni kunder kan köpa den.
Vilken trevlig och skämtsam personal. Tre hårdrockande mc-killar och en söt blond tjej. Där kan jag vara oftare. Dom skulle fixa bar och karaoke tills jag kom nästa gång!! Me like!

- Kommer du här med en pistol? Säger en gammal gumma, helt lugnt, med rullator och den mest lila nos jag någonsin sett på en människa!
- Hehe, nej, det är en handscanner. Flinar tillbaka. Inte meningen att skrämma pensionärerna heller!! Hehe.
En annan dam i butiken hjälpte mig med mitt arbete, bara så där. Hon såg att jag behövde en extra hand och ryckte in. Tusen tack!!

Spelade min lånade skiva, Soja, of course imorse hela vägen till Sala. Njöt som en liten kattunge i knät på matte. Fattar inte hur D kunde somna med mitt ylande!
- God morgon, jag heter Elenor och jag ska leda inventeringen idag.
- Torbjörn, god morgon. Allt lager är färdigt och klart.
Fan vilken fin butik han hade!!! Helt kliniskt rent och frontat överallt. Perfekt ordning i både butik och på lager, omkl.rum och lunchrum. Kan inte alla BC:n få gå på kurs hos han?? Snälla, skulle underlätta mitt jobb något enormt! Inte ett slarvfel han hade gjort heller!! Alla tummar upp för Torbjörn på Liljegatan i Uppsala!!!
Nästan så man blir lite kär när det är så där perfekt!
Inte i han alltså!
I stället.

Så var det elitligan som var på plats för dagens arbete, så det gick undan! Me like. Alot!
Fick åka i fröken K's räser med trasigt avgasrör så det lät som en raggarbil! Hahaha!
Blev dessutom kallad för darling, sånt gillar vi!! Då bjuder chefen på fika! ( Jag) Asgarv!

Var rätt pigg idag hela dagen, trots att jag behöll mitt besök så länge igår kväll!! VÄldigt trevligt hade jag! Hoppas verkligen det blir fler gånger! Oftare. Ler. Du har varit saknad i mitt liv!

Drömde om solförmörkelse och månen inatt. Bland annat. Och imorse på den klarblå himlen och den uppgående solen var det New Moon, en smal skärva av månen lyste starkt med polstjärnan som spotlight. Fast man såg hela månens form. Sjukt fint.
You and me.
En mlijon glada känslor och ett sneflin på läpparna.
Att vara lycklig är den skönaste feelingen ever.

Mötte upp fröken E efter jobb på en cigg. Den här helgen kommer nog avgöra en del saker... Helt klart. Sprudlande energier!!!!!!!! Är i luften. I den kalla, friska höstluften.

När hann alla löv falla?

Hur kom det sig att just Du kom gåendes i det färglada lövregnet?

Och räddade mitt liv från tristess och höstmörker.

Denna dära doften skickar stötar genom mitt blod.

Jag älskar den här känslan. Den gör mig hög. På livet. Ger mig tron tillbaka. Tänder ljuset i tunneln.

Nog med poesi och metaforer.

Är så jävla sugen på en kopp kaffe.

Ad acta!

Red/Green/YellowLoooove on my bubbly sweethearts!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: