I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Fire walk with me

Kategori:



Dagen har varit händelserik. Som nästan alltid. Nya upptåg, lärdomar och spänning. Brandövningen startade jag dagen med. Det var aningen läskigt men spännande och lite farligt och jag gillar lite farligt. Under kontroll för det mesta. Heh.

FIRE

En man berättade hur vi ska göra om brandlarmet går i stort sett. Tänk att jag inte har fått någon som helst utbildning om detta i arbetslivet. Är inte företagen rädda nog om liven? Vi fick se en hemsk film om hur det gick till i Motala-branden för x antal år sedan, då två kvinnor miste livet pga oklara/obefintliga rutiner på jobbet. Det var superläskigt och frusterande att få se hur lätt det hade kunnat undvikas.




Så här såg det ut när jag fick släcka en brinnande soffa med en filt.




Skönt med brandmannens övervakning. Tänk om det skulle hända på riktigt. Jag fick även testa att släcka en brand i vätska med brandsläckare. Lite skoj faktiskt om man nu kan kalla det så.

PROJEKTVECKA

Hela den här veckan ska vi jobba över gränserna/programmen med nya människor i ett skarpt projekt. Det ska redovisas på fredag, så det gäller att använda tiden effektivt.
Jag hamnade i en jättebra grupp. Vi har olika erfarenheter men strävar efter samma mål. Kul att lära känna ännu mer folk! Love it.
Roligt projekt fick vi också. Så imorn är det bara att köra på! Kanske berättar mer senare.

DIET

Idag har jag även påbörjat min lilla diet som ska resultera i några mindre cm runt magen och rumpan. Jag vet att det funkar för det gjorde det sist. Det gäller bara att vilja. Tillräckligt. Skönt att börja träna igen! Fattar inte hur jag kunnat vara utan det så länge! Men jag är juh sån, älskar förändringar, måste ha dom hela tiden. För att inte tröttna på livet. Så antingen kör jag all-in eller all-out. Det vore förstås bra om jag hittade en balans i hälsan. Får se om jag letar efter den efter dessa veckor. Ler för mig själv.

Jag e bra tokig jag.

Ha de gött mina vänner.

Puss&Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här: