I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Miss (E's) -tolkningar

Kategori:



http://www.youtube.com/watch?v=K2qLTYNltBM
You don't know me - SOJA
Live



Hela dagen har jag jobbat med skolarbetet. Det är svårt tycker jag. Ska göra en omvärldsanalys på en butik. Kanske kan få några bra tips av tvåorna kom jag på nu. Satsar på att hinna göra klart mycket imorn igen. Har kört 8 timmar om dagen hittills. Det tar tid att leta saker mest med hjälp av nätet. Längre än jag tror. Helt slut i huvudet av detta! Heh. Nyttigt dock, det är det viktigaste.

TJA. LÄGET DÅ? HÄNDER IKVÄLL?

Om jag mottog detta meddelande skulle jag tolka det som en vän, som var intresserad av min vänskap och umgänge undrade om jag var ledig för kvällen. Som om någon undrade om jag var sugen på att hitta på något helt enkelt. Jag skulle inte känna mig det minsta speciell eller utvald för att få det här meddelandet.
Men personen ifråga tyckte att dessa ord var laddade nog för att den andra parten skulle förstå ett sjupare intresse än vänskap eller häng.
Det här var ett exempel på hur olika kommunikationen fungerar mellan oss mänskliga varelser. Ja, den kan säkerliga misstolkas från våra icke fysiska varelser också.

Tänk hur många av mina meddelanden som misstolkas av den andra parten!?! Vill jag ens veta det. Biter på naglarna. Ska jag gå runt och behöva oroa mig ifall någon har blivit ledsen, upprörd, trott att jag var kär och faen vette allt?
I MIN värld är det personen som missupfattar mig som har ansvaret över sina egna känslor av reaktionen, som får ta upp detta. Fråga meddelaren om jag verkligen menade så som mottagaren tolkade mig.
Det gör jag om jag känner att det är något jag måste veta för att kunna leva vidare. Om det gäller något som är så viktigt att jag vill lägga energi på att ta reda på saken.

Det är där! Det är där det avgörs på vilken nivå den fortsatta kommunikationen går vidare. Tillsammans med stubinen för dagen, om magen är mätt, om jag har sovit, om jag mår bra i grundspyket. För är inte dessa på topp så kan det hända att det enda jag hör eller ser är ett negativt ord! Vips!! Så tolkade jag hela budskapet neggo! Så lätt är det. Så lätt.

Som vanligt, i livet, är det genom att ta medvetet ta den svårare vägen som ger det bästa resultatet.


30 MINUTERS STEP

Är vad som gäller nu. Framför något tv-program. Sen ett varmt, avslappnade bad.

(Tack E, för lånet av inspiration. Det blev något helt annat än det jag tänkt)

Ha en bra kväll, mates.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: