I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Rensar mig

Kategori:



Jag reflekterar när jag sover. Nu vill jag få det ur systemet så jag kan tänka på annat.


LIKA VÄRDE

Eva Brunne, biskop, höll tal igår för riksdagen. Hon påstod att vi alla hade samma värde enligt svenska kyrkan/kristendomen oavsett vart man var född.
Men kristendomen och svenska kyrkan har ju massa andra rasismer i sin tro, enligt mig. Är dom mer okej eller?

Det var inte alls längesen det blev okej för homosexuella att gifta sig. Jag har väldigt, väldigt svårt att tro att alla präster och kyrkligt folk helt plötsligt ändrat åsikter och nu hyllar homosexuella.

Förra sommaren var jag på dop. Där berättade prästen att om man inte blev döpt blev resultatet en utanförskap i samhället, man blev inte "vaktad" av Gud och hans vänner. Ja, jag fattade det som om att man inte var accepterad utan dop.
Tror ni jag hade svårt att sitta stilla och bara lyssna på hans skitsnack?

Jag fattar det enligt bibeln som om kvinnan är mindre värd. Eller det är lite diffust, Gud vill inte att vi ska tänka så, men det är så den är skildrad?? Men det är ju min tolkning.


POLISEN I TV

När skottlossning hördes så var polismannens första tanke ungefär så här: Hoppas det inte var en kollega som blev skjuten.
Jag trodde att polisens första tanke skulle vara ungefär så HÄR: Hoppas ingen blev skjuten.
Jag uppfattade han som om att kollegan var viktigare att skydda än allmänheten. Men han kanske sa fel? Jag kanske fattade fel?

Kan polisen förstå att JAG vill beskydda min familj på samma sätt som han vill beskydda sina kollegor?
Kan jag bli straffad om jag skulle beskydda dom i nödvärn?
Varför?
Det blir ju inte polisen.

Must fly!

See ya!

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Håller fullkomligt med om båda tankegångarna! Wise girls ;)

    2010-10-11 | 12:38:13

Kommentera inlägget här: