I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Det vankas helg

Kategori:



Så skönt med några lediga dagar att ta igen sig på! Men av egen erfarenhet lär väl också dess dagar bli fyllda av aktiviteter.. Så som Rättviks marknad, god mat, umgänge, trötta ögon och massa kärlek. Jag har framfört till mannen i huset att vi tar en hemma-dag för att hinna med sånt vi inte hinner eller orkar på vardagskvällar efter skola och jobb. Hoppas mitt förslag blir taget.


KOMMUNIKATION

Ett hett ämne i skolan, tycker jag.
Vad vill jag säga, hur säger jag det och hur tydlig är jag så att budskapet går fram? Klarar jag av att vara sändare och mottagare på ett sätt som gör att vi kommer framåt?
Nyttiga övningar har blandats med skratt och spontantiet. Mycket intressant.
Hur klär jag mig, hur låter min röst och hur förmedlar jag mig själv?

Vad säger jag när jag inte talar?

En sak många skulle gissa/tolka fel är då min musiksmak. För jag klär mig sällan som den genren. Men jag har då hittat ett snyggt bälte med färgerna som förespråkar "min musikstil". Har bara inte köpt det ännu..


ORDFLÖDE

Jag ser att fönstren behöver en tvätt. Undrar om jag vill ta tag i det i helgen?
Det vore roligt att åka på Rättviks marknad med hjärtat. Se folk, titta på grejer och skapa ännu ett gemensamt minne som vi kan prata om och skratta åt på ålderdomshemmet.
Idag såg jag en ascool bild på en ylande varg som en av bröderna bus har gjort. Undrar om han skulle kunna fixa den som en tavla åt mig?
Nu ska jag börja med maten. Det blev förseningar.

Ha det bäst mina söta.

Kram Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: