I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Lördagsliv

Kategori:


Once upon a time...


There was a girl called (B)ella. Hon hade massor att göra och det skulle göras allt på en och samma gång. Hon tvättade, gjorde läxor, städade och ville skruva ihop sin nya säng så att dom kunde sova i den på natten. Bella och hennes prins.

Men prinsen gjorde som törnrosa! Han somnade och Bella fick göra allt själv! Bella blev till slut mycket trött och stressad så hon satte sig vid datorn för att skriva en liten berättelse.

Voila! Här är jag nu.

Dagen har redan gått och jag är inte alls klar med allt jag hade tänkt. Frustrerande!

Snart dags att göra sig fin för att gå på fest. Det känns inte bra att lämna det ogjorda.

För att inte humöret ska falla så målar jag mina naglar blå och tar ett kallt glas vitt vin.

Riktar de gröna ögonen mot de ljusa tankarna.


FRÖKEN C

Ska bli så skönt att få umgås imorgon! Hon ger mig så mycket. Lugn, styrka, hopp.
Historien om hur vi blev vänner är ganska otrolig. Eller rolig.

Träffade henne på mitt förra jobb för jag vet inte hur många år sedan. Pratade inte så jättemycket med henne då. Men gillade vad jag såg. Hon försvann. Till ett annat jobb.

Något år senare behövde vi folk igen och jag bad min chef ringa C. Sagt och gjort.
Denna gång pratade vi mer och mer. Började hänga hemma. Insåg likheter och olikheter som man behöver i en vänskapsrelation, för lite dynamik.

Nu kan jag inte vara utan henne alltför länge. Kärlek till dig, vännen!


- Askungen! Askungen!! Askungen!!! Hämta tvätten nu!!

Jaja... Jag måste gå.

Ha en mysig kväll mina kära.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: