I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Vilken bra dag.

Kategori:


Det var så längesen jag bara skrev av mig här på bloggen. Satt och läste gamla inlägg tidigare idag och hittar så mycket intressanta tankar.
Det är bra att komma ihåg var jag kommer ifrån så att man vet vilken stig jag ska fortsätta vandra. Något sådant.

Tyvärr kom regnet när jag var hos pappa idag så något fotande blev det inte.

Men jag har haft en underbar dag ändå. Min nya bok har kommit, om en vargflicka och förhoppningsvis shapeshiftning. Den är på engelska så det blir bra att få öva på det igen. Man glömmer så lätt när åldern trycker på.

Så damp Ikeakatalogen ner i brevinkastet, ren lycka för en tjej som mig. Älskar att drömma och inreda i mitt lilla huvud. Allt behöver förstås inte bli verkligt bara jag får fantisera. Jag borde jobba på Ikea. Komma med nya namn på deras varor, hitta på texter i katalogen, eller varför inte fota nya affischer till tavlor. Hehe, det vore något det.
Ingvar, here I come!

Det hade varit bra att ha min nästa LIA på Ikea. Men det blir en helvetes pendling. 20 mil om dagen... Inte lockande med tanke på sista jobbet. Skulle vara om det går ett bra tåg kanske, för bensin är snart enbart en moderat-förmån. Det går icke med tanke på det som utbetalas från CSN varje månad.
Får kolla med kontakterna. Känner faktiskt ett äldre par i Gävle, de kanske har ett rum att erbjuda.

Just nu sitter jag och myser i soffan med en kopp Kvällsro och Polkachoklad som älskling köpte till mig igår. Alla som inte har testat Kvällsro borde göra det! Heh.

Imorgon ska jag ha kvalitétslunch med farmor hemma hos pappa. Det bjuds på min högst efterlängtade surströmmning. Har tjatat om det ett bra tag nu. Äntligen blir det av! Mysigt att hänga lite med tanten också. Ett mycket bra förslag från faster M.

Efter helgen börjar skolan. Som jag längtar. Rutiner, tankeverksamhet (fast den är sällan av) och träffa alla godingar igen. Saknar mina klasskamrater. Energigivare hela bunten.

Ska börja min drogfria period också. Det vill säga inga cigg eller alkohol. Ta tag i träningen igen. Jisses vad jobbigt det kommer vara i början men det går snabbt över. Skulle vilja få bort det överflödiga omfånget jag lagt på mig. Ser ut som jag är gravid ffs. Not good. Not good at all. Förrän jag kanske har lyckan att bli.

En dag i taget. Det enda som funkar när det ska läggas om vanor. För mig btw.

Så nu är jag lagom avskriven.

Kärlek och Ljus till er, sötaste. Heartkeepers.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: