I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Jul-lycklig.

Kategori:

Vet inte varför men jag blir extra glad i juletider. Alla känslor blir lite starkare av någon anledning. Kanske är det magin som gör det. För magi, det finns det i massor. Både runt dig och mig. Även om du inte ser det lika tydligt som jag gör.
Jag menar sådan magi som finns i ett leende från en främling i den milslånga matkön dagen innan julafton. I personen som kysser dig god natt på pannan när du sover, bara för att visa sin kärlek. Bilen som stannar och släpper förbi dig för att den har uppmärksammat att du har väntat länge på ett olämpligt ställe. I barnet vars ögon strålar av godhet och vill leka med just dig.
Japp, jag är övertygad om att den sortens magi finns.

För en stund sen kom jag hem från ett av dessa barn. Så söt så det gör ont att titta på henne! Hon sjöng, visade mig sina dammråttor under sängen och lärde mig lite teckenspråk. Jag är supernöjd. Längtar efter en liten unge att älska jag med. Men så länge får jag slösa kärlek på alla barn som redan finns.


God natt! Imorgon ska jag på varg-safari och fota lite. Det ska bli spännande!
Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: