I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Ord som ska rinna ur mig.

Kategori:

Tänk att lilla jag blir gammal om två dagar.

30 år.

Livet är över. Eller är det nu det börjar? Börjar livet om man inte ser till att det gör det?

Jag tror på karma. Det känns som att allt hårt jobb börjar löna sig. Hårt jobb = Lärande genom livets hårda skola.
Se, höra, känna, smaka och lukta saker som inte alla människor får vara med om.

Jag har sett och det jag såg var en bit av hur livet skulle bli om jag valde den fula vägen. Den lätta. Utan att anstränga sig. Där mottot är "fuck it, det enda jag bryr mig om är mig själv och jag gör vad som helst för att se till att jag får det jag vill ha"

Jag har hört hjärtskärande gråt. Människor i rädsla, i panik, utan utväg. Människor med ångest, på gränsen till zombies. De andades, åt ibland och drack ibland. Men de levde inte mer än så.

Jag har känt på hur det är att ge allt till personer som inte alls ville ha något egentligen. Men som tog emot för att det var skönt att få ändå.

Jag har smakat på det bitterljuva livets smörgåsbord. Blivit erbjuden falska känslor. Jag har smakat på kniven som vrids runt i hjärtat vid varje tanke på kärlek. Fel sorts kärlek. Varje dag, minut och sekund. Det smakade beskt, surt och det gick inte att få bort smaken hur många gånger jag än borstade tänderna.

Jag har doftat på helvetets lokaler. Ondska, begär och besatthet. "Kom in, kom in och värm dig hos mig" Men det blev aldrig varmt, det var de mest iskalla du kan tänka dig. Själen frös. Hoppet lämnade mig aldrig, det gör det inte så länge själen lever. Men jag hittade styrka.


Det jag nu ser är blå himmel, gröna skogar och djupa sjöar.

Det jag nu hör är änglarnas sång.

Det jag nu känner är lätta, varma vindar som hjälper mig framåt.

Det jag nu smakar är harmonins sötma.

Det jag nu känner doften av är varje ny morgondag.




Varifrån kommer alla ord? Inte en aning men jag är glad att du läste dom.

Ha en alldeles underbar helg för det ska jag. Imorgon blir det kalasfest med nära och kära!! Så glad för de som vill dela tid med mig!

Kram E

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Otrolig ord!!!!!! Jag blir berörd ända ner till fotknölarna!! <3 :))) Grattis i efterskott och välkommen in i trettionånting!! //Din fbvän Jenny

    2011-08-26 | 19:55:10
  • Elenor säger:

    Är så tacksam för att du och andra besökare har läst! Det gör min dag!! <3

    Tack så mycket för trettionånting ;) Kraam <3

    2011-08-27 | 19:49:30

Kommentera inlägget här: