I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Midsommar ur min synvinkel

Kategori:

Firade den fina dagen med middag hos pappa. Julservetter på midsommarafton är givet. Man tager vad man haver som det vackert heter. Men gott var det. Simon kom på kvällskvisten och jag fick se lilla pyret som hunnit bli 14 dagar gammal. Vilket vackert barn. Efter maten ville alla sova. Vi trotsade tröttheten med en promenad i Naked hills och ett stopp vid Gammelgården.
Får en märklig känsla av att jag hör hemma på Gammelgården när jag är där. Alla männsikor hade gått hem förutom några enstaka. Vi träffade en gammal dam och herre som berättade lite historia kring majstången. Vad jag fick höra står under bilderna.




Finaste Simon.





Med min fantasi kan man se att de pussas. <3


Blev så rädd så jag skakade till.


Långhåriga kossor.


Stig, Arne eller Mullbjörn.


Lek med färger.


Mitt årsprojekt?


Den översta största ringen symboliserar sammanhållningen i byn och tuppen vakar över oss.
Majstången på Gammelgården är 12 meter och de hade haft 5000 besökare i år på midsommarafton.





Tänkte: Avatar








Less is more. Trädet som skymtas kallas Vårdträdet.


Kvällens yngsta och sista talare.


Två gentlemän som önskade vara med på bild.








Lek med bländartal.








Hjärtat han kan.




Hoppas ni hade lika skönt som mig.

Kram

Kommentarer

  • Ma.links säger:

    Simon är söööt! :)



    Åh vad jag gillade den med gässen som pussen. TOK-SÖT! Snyggt fångat.



    Jag var mycket uppe vid gammelgården och fotade innan jag kände dig :) Får en liten härlig hemlängtan.

    2011-06-27 | 08:37:13
    Bloggadress: http://malinks.blogg.se/
  • Elenor säger:

    Ja, han är så himla go!



    Gässen är min favorit också. :) Tack för din åsikt! :)



    Gammelgården är så fint. Ska ta mig fler turer dit. :)

    2011-06-27 | 09:46:53

Kommentera inlägget här: