I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

missE är 7

Kategori:



Det är fredagkväll. Teven står på i bakgrunden som enda sällskap men vänta.. byter kanal för att slippa se och lyssna på ett gäng trasiga själar inlåsta i ett rum. Ger mig nada. Patetisk programidé. På bekostnad av, i mina ögon, trasiga och uppmärksamhetssökande människor.


Energin är på topp. Energin i min själ. Jag har gjort så mycket saker idag som jag mår bra av. Till att börja med håller jag på att lära mig göra loggan till min butik. Man kan typ göra vad som helst det är bara fantasin som sätter gränser. Den är det sällan för lite av.


Jag övade på mitt tal idag inför en tredjedel av mina klasskamrater. Det gick kanon, enligt mig. Kändes jättebra. Sjukt hur mycket jag lär mig av att lyssna på de andra talarna. Kan vara mitt favoritsätt att lära mig på. Lyssna och analysera. Få tänka igenom. Love it.







När jag såg den hemska vågen på teve idag kom jag på att jag ska sluta gnälla om den förbannade snön. Sending angels to watch over you.

En date med lilljäntan, storjäntan och mannen i deras liv förgyllde min kväll. Hon är underbar, det lilla miraklet. Känner hur det väller ut kärlek genom hjärtat när jag tittar på henne. Och på hennes mamma förstås.

Jag längtar efter alla mina tjejer. Kompisar. Ladies. And gentlemen.

En kärleksförklaring från hjärtat fick mig att fnittra och nästan gråta en skvätt. Av lycka. Jag har det så bra. Bäst. Det var helt enkelt meningen att hans mamma och pappa skulle göra honom. Annars hade jag levt mitt liv utan andra hälft. Åh, fan, vad ledsamt det hade varit. När man har hittat kärlek så som kärlek är som bäst, gäller det att vara modig. Öppna sig och släppa in den värmen som finns. Våga ge och våga ta emot.
Jag har bevittnat hur det går om man gör tvärtom. Tragiskt är vad det blir.


Well well. Ny dag, nya tag imorn. Jobb på dagen, träning och tjejfest!!!!!!! I love my life. Det kan du också göra. OM du börjar älska dig själv. Gör allt i din makt för att må bra.
På sanning, som brorsan brukar säga.

Tjingeling, sötisar.

Kommentarer

  • Ma.links säger:

    I love my life 2!!!



    Har börjat med en grej på mornarna... Bara vakna och känna tacksamhet. För allt fint man har :) Perfekta sättet att börja en dag på.



    Längtar tills ni kommer och hälsar på oss! Poss.

    2011-03-12 | 09:42:42
    Bloggadress: http://malinks.blogg.se/
  • Elenor säger:

    Ja verkligen! Det är så underbart när man inser att det är en själv som har kontrollen över sitt eget liv, inte en massa omständigheter runt om.



    Är så glad för er skull!



    Längtar efter er med!!!! Pöss

    2011-03-16 | 17:18:04

Kommentera inlägget här: