I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Fasta Paviljongen

Kategori:

Jag är fortfarande här. :) Den här gången mer... pimpad med kunskap i PS. Hoppas att ni ser skillnaden på bilderna framöver. Har så fruktansvärt höga krav. På mig själv. Därför har det tagit lång, lång tid att fixa bara 1 bild! Men idag har det lossnat lite så det känns skönt.
Är en sån person som helst vill kunna allt innan jag har tagit mig tid att träna. Då blir det ofta så att jag ger upp. Men inte den här gången, minsann! Mycket tack vare min bästa Lia-handledare, Marie. Ni måste påminna mig om att ge henne en present när Lian är slut. Jag vet redan vad, nu ska jag bara fixa den också.. Hihi.


Igår var uppdraget att fota i Fasta Paviljongen i Säter. Det är ett gammalt, nedlagt mentalsjukhus sen flera, flera år tillbaka. Det sägs att andarna har stannat kvar på platsen.


Ja, visst har de det. Har aldrig känt dem så där på avstånd. Naturligtvis vågade jag inte klättra över muren. Inte för att jag är rädd för energierna utan för att ramla. Muren var typ 4 meter hög med halvpålitliga metoder till hjälp att ta sig över.
Så jag höll mig utanför. Det fick räcka för den här gången. Men jag är en målmedveten jänta och någon gång ska jag innanför muren.

 

 

Det närmsta jag kom var när jag smärt och smidigt svingade mig upp mot fönstren. Jag var ironisk. Är lika klumpig som... Bella. :) Otippat.

 

 

Trycket över bröstet var jobbigt. Har aldrig känt av energier så kraftigt utanför ett hus förut, tror jag. På vissa seanser och på vissa platser men inte så här. Hoppas verkligen de får ro. Kanske vore något att bita i för Terry och Pierre? Jag kan vara eran guide!

 

 

Tack för besöket, Kära Ni <3

 



Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag var där inne en halloween utan ficklampa med ett gäng grabbar. Aldrig mer att jag besöker något sådant, och jag är ändå inte känslig. Ett fascinerande ställe men man ska veta vad man ger sig in på när man besöker det. Blirnästan tårögd barA jag tänker på det, usch!! Och du vet att jag inte är så känslig. Var försiktig. Mycket fina bilder dock. Gillar vinklarna, inte bara rätt upp och ner. Bra jobb.

    2011-11-23 | 16:48:36
    Bloggadress: http://malins-foto.se
  • Elenor säger:

    Ja, nu när du säger det så minns jag att du varit där. Det är verkligen sorg över stället.

    Tack, jag ska vara försiktig. Jag skyddar mig, på mina "sätt" :)

    Tack tack, fick låna en konverter till vidvinkeln och leka med. Mycket kul, jag blev fast.

    2011-11-23 | 16:57:07
  • The fog chaser säger:

    Ruggigt bra bilder blev det!!!

  • Elenor säger:

    Tack! Blev faktiskt mycket nöjd för en gångs skull! :)

    2011-11-26 | 00:50:37

Kommentera inlägget här: