I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Grängshammar; Fototräff

Kategori:

Klockan ringde 03.45 och jag studsade upp! Lite som julafton kändes det som. Samma förväntansfulla känsla. Natur, kamera och nya trevliga bekantskaper; favoriter alla tre.

Nyckelknippan hade fått fötter och Jea svarade inte i telen! Vad gör jag nu, tänkte jag aningens panikslagen. Klockan tickade snabbt. Hittade nycklarna och for i full fart mot Jea som stressade hon också.

Enirokartor är inte att lita på! Vi blev förvirrade av förklaringarna och vände några gånger hit och dit. Till sist kom vi i alla fall fram. Vilket vackert ställe! Jag blev förälskad vid första ögonkastet!

Silvbergs kyrka. Fantastisk.

Härliga Marie hjälpte oss förstå kameran bättre.
Det blev en liten aha-upplevelse. När jag tog körkort sade läraren till mig en gång "DU ska ha kontroll över bilen, inte tvärtom" Så kändes nu med. Efter en stund. "Ah, nu har JAG kontroll över kameran, inte tvärtom!" Nice! Tusen tack för vägledning.

Hur ska jag kunna gengälda denna tjänst??

Här är dagens favoriter.

















Idag är jag en mycket glad och lycklig tjej! Ha en supernice dag och kväll, söta du. Glöm inte att vara i Ljuset, där mår du som allra bäst. Kram Elenor

Kommentarer

  • Malin's FOTO säger:

    Superfina bilder.

    Bor man som ni ska man verkligen utnyttja det :)

    2011-09-03 | 14:58:32
    Bloggadress: http://malins-foto.se/
  • Elenor säger:

    Tack Malin! :) Önskar du hade vart här du med! Vi kan åka till detta ställe när du kommer upp. Ja, det ska vi. Det bestämde jag just åt oss. :)

    Sa just det till D, får passa på att kliva upp varje lördag och söndag och utnyttja tillfällena.

    2011-09-03 | 15:46:21
  • Susanna säger:

    Haha nu vet jag vart jag ska gå den dagen jag skaffar mig en kamera ;) jätte fina kort! :) kan du de där med design och sånt förresten? :)

    2011-09-04 | 00:56:37
    Bloggadress: http://susannajosefinegjerdet.blogg.se/
  • Elenor säger:

    Tack söta du! Du är så välkommen så!! :) Menar du programmet Indesign? Redigera bilder? Eller tänkte du på något annat? :)

    2011-09-04 | 11:43:09
  • Marie Gillander säger:

    Hej Elenor! Det är jag som ska tacka för att ni orkade upp och lyssna på mig i ottan:)) Dina bilder är oerhört vackra och förmedlar den precis den känsla som rådde. Höst, tystnad, färgade gråskalor. Kon är ju underbar!

    Åter tack för en härlig morgon i dimmornas dal Grängshammar!

    Kram Marie

    2011-09-05 | 08:43:34
    Bloggadress: http://mariesbildblogg.blogspot.com
  • Elenor säger:

    Tusen tack Marie!



    Som sagt, de där kossorna är nog de mest fotade kossorna i Sverige! :)



    Tack själv, igen! Om det blir en till träff kan du räkna med mig.

    Kram

    2011-09-05 | 13:09:50
  • fia säger:

    Jätte fina bilder. Asbra verkligen!

    2011-09-06 | 08:52:19
    Bloggadress: http://mormorsunge.blogspot.com
  • Elenor säger:

    Tack Fia!! Det värmer att höra. :)) Gillar dina bilder med, skarpt.

    2011-09-09 | 08:26:41

Kommentera inlägget här: