I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Soft focus - Älven

Kategori:


Tankar snurrar i huvudet efter samtalet om framtiden med min mentor igår. Vad ska jag göra med framtiden?
Hur ska jag lägga upp tiden? Hur och vad behöver jag för att nå mina mål?

Att jag ska vara så fruktansvärt realistisk jämt. Det förstör drömmarna. Jag har en drömbild av vad jag ska bli men hjärnan sätter stopp för det. Vilket automatiskt leder till tankar som "nej, det går inte" Då gör det ju heller inte det. Klart som tusan att inget går om jag redan bestämt att det inte gör det!!
Det har Kay Pollak lärt mig.
Min hjärna har så svårt att tänka "det går" när det gäller drömmar.


Mjukt och skönt.


Om jag hade pengar som räckte till räkningar och mat som trollades fram, då skulle jag garanterat ägna mig åt mina drömmar på heltid. Satsa fullt ut. Nu är det så att jag inte har en plånbok som fylls på av sig självt. Min drömsysselsättning ger mig inga pengar precis. Inte på långa vägar i alla fall. Jag är ingen Stephenie Meyer eller Mattias Klum.

Hur gör du??  Eller hur gjorde du i början för att kunna jobba med det du drömmer om och samtidigt betala hyra och vara mätt i magen?
Hur ska jag göra, praktiskt? Realistiskt så både hjärnan och hjärtat mår bra?

 

Canon 550D, 50mm 1.8, soft focus-filter.

På återseende. Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: