I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Arbetssökande

Kategori: Livet

Besök på ams
 
När portarna slog upp imorse på arbetsförmedlingen var jag på plats för inskrivning. Det var inte mycket folk och de hade bemannat extra men ändå tog det 1 1/2h att skriva in sig som arbetssökande. Erbjöd mig att jobba där. Undrar om de uppskattade min humor?
Det är knasiga val man MÅSTE kryssa i för att få söka ersättning från a-kassa. Till exempel att jag måste vara villig att ta jobb som varar i från 3h till och med sex månader. Fast jag är mammaledig då. Men man måste kryssa i den rutan annars kan man bli nekad... Sen det där med att flytta. Det är ju bara för sjuka regler alltså.
 
Energipåfyllning
 
Första dagen på jobbet
 
Idag var första dagen på jobbet som timvikarie eller vad det kallas nu för tiden. Extra vid behov? Började 11.30 och det var fint det. Var inte alls lika trött när klockan slog hemgång. Plus allt jag hann med på morgonen. Imorgon innan jobbet ska jag storhandla, själv, för hela veckan och söka några intressanta jobb som jag fick tips på. Målet är Ikea men det kan ju alltid förändras på grund av omständigheterna. Möjligheterna är spännande och jag är hoppfull.
 
Kiropraktor
 
Just det. Måste komma ihåg att boka tid med bm. För att prata om ryggen. Fundrar på om det kan hjälpa att gå till en kiropraktor för nu gör det ont i hela ryggen och upp i nacken för att jag felbelastar. Massage vore grymt. Började strecha igår och ska försöka göra det varje kväll. Skulle ha köpt det där linementet med aloe vera. Ja, än är det ju inte för sent för den delen.
 
Ska kolla in vad det är på tv sen somnar jag nog gott. Vi ses. Puss&Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: