I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Inredningstankar

Kategori: Livet

Flytt på g
Rensningen har börjat. Packandet även så. Älskar det, att rensa ut gammalt som bara står eller ligger och tar plats. Varför ska man spara på sånt? Tar bara plats och kostar pengar. Haha, litet lager ska det vara. Effektivt.
 
Har börjat fantisera om nya lägenheten. Ska bli kul att välja tapeter igen. Ljust ska jag ha det på väggarna och inreda med färgklickar istället. Annars ser den så trång och liten ut och det ger klaustrofobikänsla. Jag vet hur vår nya soffa ska se ut och kännas. Den ska vara rymlig för gäster, praktisk för att torka spyor och annat sull ifrån, bra färg så att inte lorten syns och den ska vara mjuk och skön att kura ihop sig i för mys. Båda ska få plats att halvligga samtidigt, inte bara en som nu. Jag kommer i princip att bo i soffan i ett halvår och mata bebis och då ska det vara bekvämt.
 
Nya möbler
Sen ska jag ha inredning som sväljer mycket grejer. Bra förvaring att stoppa undan småsaker i, som ger plats åt få, schyssta prylar som ska framhävas. Plåtter är det värsta jag vet. Ska bara övertala D om det också. Han gillar mer plåtter och att ha många småprylar överallt. Samlaren. Hehe. Tänk att vi är så olika med så mycket och ändå älskar vi varandra och kan leva ihop.
Garderober är ett måste eftersom det finns färre i den nya lägenheten än i den här. Konstigt, större yta men mindre garderober. Men jag önskar att jag får den stora i hallen. Till en mini walk-in-closet. Det vore något det.
 
Shake it, baby!
Pärlan ska ut på Blocket också. Ska lägga ut den idag tror jag. Usch, får sån ångest. Jag älskar min bil. Men större behöver vi. Kanske kan vänta till nästa lön. Bra försäljningsläge. Då har vi sett hur det står till med den i magen också. Se så att allt är i sin ordning. Det vore trevligt med lite rörelse från inuti. Jag vill inte bara tro att det är den jag har känt, jag vill bli övertygad. Kom igen, bebis, move your body.
 
Sentimental eller gravidhormoner
På min promenad idag blev jag alldeles knäpp och höll på att börja gråta. Massa flashbacks från livet dök upp som i en film i huvudet. Minnen spelades upp som en film när jag gick ställen där jag har minnen ifrån.
Det är verkligen en tvätt för själen att slå på bra musik och bara gå. Låta tankarna vandra fritt. Allt är tillåtet. Ingenting är fel. Du bara är du och dina känslor. Det funkar att tvätta själen på samma sätt med en roadtripp också. Musik och fina vägar är det enda som behövs.
Det märks att det är stora förändringar på g. I livet. Mitt, vårt och mina närmstas. I can feel it.
 
Ha en bra vecka. Snart är det helg igen. Har vi tur får vi njuta i solen då med.
 
Puss&Kram E
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: