I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Allt blir större

Kategori: Livet

Igår hade vi middagsbjudning med en vän, hans tjej och hennes son. Förhållandet är så där nytt och spännande. Ett mycket lyckat och trevligt första möte. Vi kommer absolut ha kul i sommar tror jag.
Hjärtat gjorde sin specialare -fläskytterfilé i ugn med potatis och gräddsås. Mycket sallad och vitlöksbröd till. Köttet blir så mört så det typ smälter i munnen. I love it.
Sen efterrätt på det... Puh. Mätt, räcker liksom inte till efter en sådan brakmiddag.
 
När jag hade duschat idag så tittade jag mig i spegeln som vanligt och ser att till och med min potatisnäsa har blivit större nu när jag är på smällen! Allt blir större! Brösten, vilket är välkommet, låren, rumpan, armarna och sist men definitivt inte minst -magen! Men näsan liksom. Nej, inte känner jag mig vacker precis.
 
Vägde mig också. Det skulle jag inte ha gjort. Sluta-röka-kilon plus massa kolhydrater och en växande mage. Snart är jag tillbaka på min startvikt innan jag började lchf:a. Jag gick ner 15 kilo ska tilläggas. Fy fan. Jag längtar som fan efter att bli normal igen och kunna äta det som passar min kropp och träna. Nu gör det ont bara jag sträcker på mig.. För att inte tala om flåset. Som en kraftigt överviktig person som röker minst 50 cigg om dagen. Så blir jag. Måste stanna och ta luft när jag går. Lite som att astman är på väg tillbaka så känns det. Läskigt.
 
Skulle behöva en spa- och shoppingdag så jag får upp lite självkänsla igen. Det ska jag boka in. Med goda vänner. Vem är på?
 
 
Solen skiner och jag ska jobba. Hela mitt inre skriker "jag vill inte, ge mig frisk luft och sol"
 
Ha en fin dag ni som är lediga och vackra.
 
Puss&kram E
 

Kommentarer

  • Erika SH säger:

    Kul med blogg!! Ja, att vara gravid är väl inget jag längtar tillbaka till.. Hör många som säger att det är sååå mysigt och härligt, no shit!!! :) Man får diverse krämpor, jag fick ischias, nageltrång, lättare foglossning och det värsta var karpaltunnelsyndrom, domnade bort i händerna så fort jag gjorde nåt.. :( Man går upp i vikt, jag gick "bara" upp 13kg men har ju en del övervikt sen innan som ska bort. Man blir andfådd och längre fram fick jag ont när jag försökte gå promenader. Nä fy fan! Men belöningen kommer när det där lilla krypet kommer ut, då glömmer man allt... ❤❤❤ Kram på dig!

    Svar: Tack :) Ja, inte är det mysigt ännu i alla fall. Kanske när den ger sina livstecken men annars är det mest obekvämt att vara med barn tycker jag. Yes, håller tummarna att det går vägen och att det kommer en frisk och kry liten krabat. Din är ju bara för söt :) <3<3<3 Kramar
    Elenor.

    2013-03-24 | 11:25:53

Kommentera inlägget här: