I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Banansug

Kategori:

Inatt vaknade jag och ville ha en banan. En sån där som just har blivit gul. I det tidiga stadiet. Mmmm. Men jag hade ingen sådan så jag fick somna med suget otillfredsställt.
 
I skrivande stund försöker jag hindra mig själv att äta mer än en macka eftersom jag snart ska på påsklunch till fröken J. Det vankas sill... Guds gåva till... mig? Hehe. Äh, stryk sill, all mat är Guds gåva till mig.
Jag åt sushi för gravida här om dagen, det var supergott! Den lilla lokala sushibutiken är suverän och ligger ett stenkast från jobbet.. Kan bli mycket sushi framöver, de dagar jag har kvar att jobba.
 
Hoppas bebisen är vaken också. Hon är så mysig att sniffa på. Att titta in i hennes stora, blå ögon är häftigt också. Det är en mäktig känsla. Att få ögonkontakt med en bebis. Jag stirrar ju lika intensivt som dem. Det är coolt.
 
Undrar om ungen kan bli brunhårig med två blonda föräldrar? Det blir nog svårt. Hoppas den får mina gröna ögon och D's blonda rufs, som han hade när han var liten. Fast jag var blåögd till typ 12-årsåldern. Inte förrän då kom mina häxkrafter i gungning och jag fick gröna ögon istället. Ibland är de grå. Då är jag trött och energilös. Lätt att läsa av mina speglar till själen, ja.
 
Älsklingen hade lagt ett jättepåskägg fylld med många av de där goda choklad-nougat-äggen i fotänden. Vaknade av att det prasslade, mina fötter kom åt ett slags papper. Först var jag för trött för att fundera men sen blev jag nyfiken. Ett litet brev var det till påskägget. <3
 
Nu är det hög tid att sminka på sig lite så jag ser okej ut sen ska jag rulla, bokstavligt talat. Hehe.
 
Glad påsk alla fina!
 
Puss&kram E
 

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Åh, Elle!
    Akta dig för sillen!
    Jag älskar sill, och när jag var gravid föll jag för suget
    en gång.. Jösses, vad jag ångrade mig efteråt!
    Jag fick halsbränna från helvetet, trodde jag skulle avlida.
    Gick och gick en hel natt i spöregn, det var det enda som lindrade lite..
    Fast nu kanske du är förskonad från halsbränna helt, vad vet jag! ;)

    Svar: Din stackare! Jag äter sill, lax och fisk så ofta jag bara kan. Utan halsbränna, tack och lov. Har inte drabbats av just den krämpan faktiskt. Peppar, peppar. :)
    Elenor.

    2013-03-29 | 10:29:48

Kommentera inlägget här: