I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Kvällstankar

Kategori: Livet

Vilken toppendag det har varit!
Började med sovmorgon efter nattens alla kisspauser. Sen kunde jag i lugn och ro fixa till mig inför påsklunch hos fröken J och co.
Poppade reagge på hög volym i bilen dit. Solen sken och brillorna på. Underbart. Hann dock inte spela så många låtar eftersom resvägen är kort. Funderar på att ta en roadtripp på söndag. Med D och kameran. Och en picknickkorg förstås.
 
Superskönt att få prata med en till tjej i nästan samma sits som mig idag över lunchen också. Skiljer en vecka, det är ju ingenting. Men jag var tjock och hon var smal. Hehe. Önskar jag hade haft bättre magmuskler... Fröken J får vara vår mentor. Som det där tipset om att packa med omlottkläder till BB. Hur ska man kunna veta det annars?
 
Får man ha musik när det är dags att föda, om det går vägen alltså. Det vill jag ha. Rökelse är en annan önskan, det får mig lugn. Men då finns det säkert regler om sådant. Helst vill jag ha en vän med mig också. Förutom D så klart. Eller ja, helst flera vänner. En som får mig lugn och trygg, en som peppar mig på ett sakligt sätt, en som gör mig glad, en som talar sanning om vad som händer, en som beskyddar mig, en som utför healing så att det går så bra det kan gå, en som pratar på om allt som hänt i livet...
 
Hoppas verkligen det fortfarande är ett liv där inne. Man vet aldrig. Vad som helst kan ha hänt. Det visar sig på ultraljudet och det känns som en evighet tills det är dags.
 
Men nu så. Nu ska jag snoppa jorgubbar. Heter det snoppa? Vad fult det lät. Snippa. Nu ska jag snippa jordgubbar. Det var bättre. För det blir ju mer en snippa efter att snoppen är borta. Hahaha! Tanthumor.
 
Har ni haft en bra långfredag? Hoppas det. Hoppas ni har tagit hand om er själva så att ni kan sova sött.
 
P&K E
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: