I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Onsdagsord

Kategori: Livet

Privat kontorsarbete avklarat. Dit hör betala räkningar, se över budget och spar och minska ev. utgifter. Bland annat. Jag gillar det. Att rensa, göra sig/vara skuldfri och se hur sparandet växer. Pengar, är ett nödvändigt ont, och det känns skönt att ha så man klarar sig. Älska budget! Haha.
När det gäller pengar så spar jag tills jag kan köpa det jag vill ha, kontant. Aldrig, aldrig på avbetalning. Ingen dator, ingen tv eller möbel på avbetalning. Fasiken vilken merkostnad det blir! Ett billån och huslån är min gräns. Det räcker gott och väl. Det är mitt/vårt motto och jag är glad att jag har hittat en make som tänker som mig. Vore fruktansvärt jobbigt att ha olika syn på ekonomi i ett förhållande. Det vet jag inte om jag skulle palla faktiskt.
 
Min rygg klarar inte att stå på jobbet längre. Vid tre-fyra börjar värken komma sen ökar den lavinartat och vid halv sex är jag nära tårarna. Måste tänka om.
 
Igår kväll kände jag det lilla livet där inne tror jag. Svårt att säga när det inte finns något att känna igen så att säga. Men jag tror faktiskt det var den lilla. Coolt. Får vänta och se om det kommer igen och blir starkare.
 
Nu har jag mycket att längta till. Först mina fyra lediga dagar då jag önskar mig sol, god mat och häng. En shoppingtur/uppfräschning av mig själv. Seans nästa. Biokväll med C&P. Movienight with Bella.. Ultraljud. Mer rörelse från magen. Våren. Lediga dagar. Tidiga mornar med kameran, djuren och naturen. Påfyllning av harmoni. Flytt/mellanlandning innan hus. Sommar. Peace and love.
 
 
Men först EN lång och hård dag kvar.
 
Wish me luck.
 
Puss&Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: