I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Uppe med tuppen

Kategori:

Tidigt
 
Klockan skulle ringa 07 för det är den stora tvättdagen idag. Men när klockan var 06 ville min kropp vakna och ta en kisspaus. Fy fan för detta kissande. Blir härdad till slutskedet i alla fall, det är ju bra. Eller?
Så nu är första vändan snart klar och frukosten är äten. Jag älskar frukost. Dagens bästa måltid.
 
Ryggläge
 
"Om du sover på rygg stryps blodtillförseln... blablabla... inte bra för barnet... fostret kan dö... blalabla"
Men vad då, jag styr inte över hur jag sover! Kan knappast vara bra att binda fast sig varje natt och ligga orörlig. Jag vaknar ofta på rygg och jag sover i fosterställning på båda sidor, trots att det skulle vara det enda rätta att bara sova på vänster sida. Men jag är väl för fan ingen mördare av barnet för att jag sover som jag gör.
Hur tänkte dom som tog fram denna forskning?! Att vi ska binda fast oss eller?! Jävla idioti att komma med ännu mer skrämselpropaganda. För det är just vad det här leder till.
Har fullt upp på oroskontot om det överhuvudtaget lever någon där inne, om jag omedvetet fått i mig någon bakterie som skadar bebisens nervsystem och dåligt samvete för att jag inte tränar och bara går upp 3 kilo dessa månader!
 
Herregud vad mycket skrämsel, press och stress det läggs på gravida. Speciellt om man inte är så stark mot den yttre påverkan. Vi borde leva mer som djuren, det är dom som är dom kloka.

Påskmiddag
 
Eftersom jag fick "lån-ärva" lite gravidkläder igår kommer jag känna mig snygg på påskmiddagen ikväll. Hade tankarna att starta någon slags cirkel med saker som hör till graviditeten och bebisar att göra. Varför inte dela på saker och ting. Lånbytas för att sedan skicka tillbaka när det är dags för barn nummer två, tre osv. Onödigt att bara köpa, köpa och köpa och sedan slänga eller packa ner i lådor.
Har ju fullt sjå att gruva mig för det stora köpet: Större bil!
Jag älskar min Toyota! Den är min trogne följeslagare. Kommer gråta om jag måste sälja den. Jag tycker att D ska sälja sin skruttvolvo som jag inte kan köra för att det är massa knep för att få igång den och den lägger av när som helst osv. Inte en trygg bil med andra ord. Dessutom får inte barnvagn plats i den heller. Den kan han göra sig av med så letar vi efter en Toyota Avensis och behåller den lilla Toyan.

Men jag antar att jag inte vinner den här gången. Han vill behålla skruttvolvon. :)

Ha en bra dag. Njut och ta en prommis i solen. Det ska jag göra nu.
 
Puss&Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: