I min värld!

Ex Animo - Från Hjärtat

Vaken och pigg efter kisspaus

Kategori: Livet

Som jag har saknat att skapa. Eller låta den delen av hjärnan som bara gör, få göra. Jag kan tydligen inte kombinera dessa två sidor när jag har ett jobb som tar all min energi. Det finns helt enkelt ingen ork över efter jobbet.
 
Men... den högre makten löste detta åt mig i kombo av att jag behöver vila och bara få vara. Hitta MIG igen. Min själ. Min passion. Det som verkligen är meningen med livet. Jag blev uppsagd för första gången i livet. Minuten innan jag skulle berätta om graviditeten. Kul! Nope. Inte det minsta. Mista en inkomst av två när vi ska börja försörja en till människa. Fuck, fuck, fuck!
Ja, trygghet är viktigt för mig och ekonomisk trygghet är en stor pusselbit som bara måste klaffa för att jag ska må bäst.
 
Kan dock inte gräva ner mig och dö även fast det känns så. Jag löser det på något sätt.
 
Efter det som hände med den förra graviditeten är orosnivån hög och jag tar ingenting för givet när det gäller människan i magen. Jag kan bara hoppas att det går vägen den här gången. Så det är svårt att känna den där lyckan många pratar om. Än. Men det är klart jag är ju inte typen som tillåter mig själv att sväva iväg i det blå och tro att allt är guld och gröna skogar, att inget dåligt kan hända. Det har livets hårda skola lärt mig. Att stå med fötterna på jorden.
Ibland skulle det vara skönt att bara sväva iväg och bara... oooh vad pluttinutt och härligt allt är. ÅÅåååh vad allt kommer gå bra. Att kunna tänka "det där händer inte mig"
Tyvärr. Tänker snarare "det där skulle kunna hända mig, vem som helst, när som helst. Hur skulle jag tackla det då? Självklart behöver det inte hända, men det kan"
 
Tur att jag är lycklig i grunden med mig och mitt liv så som jag har skapat det de sista åren. Så att jag kan ta att bli arbetslös, oattraktiv och samtidigt vara med barn, utan att sjunka alltför lågt. Lite deppig är jag allt, så klart och den här bloggen ger mig frihet att vara bitter eller ledsen när jag vill. Alla känslor är okej.
Så om du är en människa som inte accpeterar att läsa om alla känslor, utan är så jävla possitiv hela tiden, så blir det här en bra utmaning. Att lära dig acceptera utan att försöka ändra på.
 
Ska ta och försöka sova en stund till nu. Ses en annan dag.
 
Puss&Kram E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: